REKLAMA

ZTM wydłuża linie autobusowe – sprzeciw Podkarpackiego Stowarzyszenia Miłośników Komunikacji

Zarząd Transportu Miejskiego poinformował na swojej stronie internetowej o zmianie rozkładu jazdy dla linii: N1, 5, 13, 42 i 47. Swoje stanowisko w tej sprawie zajęło Podkarpackie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji. Jest ono przeciwne wydłużaniu linii: 13 oraz 47.

inteligentny_system_transportowy_rzeszow_04Foto: Archiwum Rzeszów24.pl

Linie 13 i 47 mają być od 1 września wydłużone. Pojawienie się na tych trasach nowych przystanków wzbudziło sprzeciw ze strony Podkarpackiego Stowarzyszenia Miłośników Komunikacji.

Oto oficjalne stanowisko organizacji: 

“Podkarpackie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji uważa, że uzupełnieniem linii na Osiedlu Wita Stwosza czy Osiedlu Projektant powinny zająć się nowotworzone linie, bez wydłużania obecnych. Wydłużenie jednej z najdłuższej z linii w Rzeszowie (linia 13) niesie za sobą przytoczone wyżej negatywne argumenty. Podobna sytuacja spotkać może także linię 47.

Uważamy, że siatkę połączeń miejskiego przewoźnika powinny stanowić linie główne takie jak np.: 0,1,2,3,4,5,8,9,11,13,15,17,18,19,26,27,30,31,34. Resztę linii autobusowej powinny stanowić tzw. linie dojazdowe, łączące poszczególne osiedla, na zasadzie jak najszybszego dojazdu do centrum miasta. W obszarze ulic: Cieplińskiego, Lisa-Kuli, Piłsudskiego czy Placu Wolności powinny istnieć szybkie centra przesiadkowe. Na przystankach na tych ulicach zatrzymuje się większość linii autobusowych w Rzeszowie. Odjeżdżające stąd linie powinny być ustanowione według stałych godzin kursowania tzw. (takty), czyli np. co 5-10-15-20-30 minut). Przez takie rozwiązanie podróżujący miałby pewność, że dotrze w wybrane przez siebie miejsce w dogodnym czasie, bez znaczącego ustalania czasu swojej podróży.

Formuła wydłużenia linii 13 i 47, nawet w jak najlepszym celu, nigdy się nie sprawdzi, bowiem trasa tych linii przebiega przez główne arterie miasta, narażając się na naturalne opóźnienia, spowodowane korkami, wypadkami itp.

Tak jak wspomnieliśmy na wstępnie opiniujemy negatywnie planowane zmiany i liczymy, że miejski Organizator komunikacji (ZTM Rzeszów) wycofa się z nich. Zamiast wydłużać istniejące już, niekiedy i tak długie, linie autobusowe zalecamy tworzenie nowych linii.

Faktem jest, że zarówno Osiedle Wita Stwosza jak i Osiedle Projektant czy Osiedle Bł. Karoliny się prężnie rozwijają i wymagane są tam usprawnienia komunikacyjne, jednakże nie kątem istniejących już linii.”

29-08-2018

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook


lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)