Wyjątkowe zjawisko! Kometa Neowise na podkarpackim niebie! (ZDJĘCIA)

PODKARPACIE. W sobotni poranek (11 lipca br.) Witold Ochał uchwycił niespotykane zjawisko. Na niebie w Nockowej,  w okolicach Sędziszowa Małopolskiego, można było gołym okiem obserwować kometę zwaną Neowise!

Bez nazwy-4

Foto: Witold Ochał / materiały nadesłane

W sobotę tuż po godzinie 3:00 nad ranem Witold Ochał wykonał fotografie komety Neowise, która od kilku dni jest widoczna w Polsce gołym okiem. Zdjęcia zostały wykonane w Nockowej (okolice Sędziszowa Małopolskiego, powiat ropczycko-sędziszowski).

– To nie lada gratka na nocnym niebie. Doskonale widoczna również gołym okiem kometa o nazwie Neowise. Pobudka przed drugą w nocy. Rzut oka na zdjęcia satelitarne. Te są optymistyczne. Ruszam więc we wcześniej upatrzone miejscówki, aby zmierzyć się ze wspomnianą kometą. Warunki są ekstremalne dzięki setkom komarów utrudniającym fotografowanie. Jestem co prawda ubrany od stóp do głów, ale one nie odpuszczają i żrą twarz i dłonie. Ja też nie odpuszczam i celuję obiektywem w kometę. Jest godzina 3:05 – opisuje na swoim blogu autor zdjęć.

Więcej ciekawych ujęć można obejrzeć na blogu – witoldochal.blog oraz na Facebooku: Co mi się nawinęło przed obiektyw – Witold Ochał.

C/2020 F3 (NEOWISE) – to kometa długookresowa, odkryta 27 marca 2020 roku za pomocą teleskopu kosmicznego NEOWISE, która stała się widoczna z Ziemi gołym okiem w pobliżu peryhelium w lipcu 2020.

W chwili odkrycia C/2020 F3 miała widomą wielkość gwiazdową (17 metrów). Kometa była najlepiej widoczna w dniach 9–11 lipca, świecąc w gwiazdozbiorze Woźnicy. W trakcie oddalania się od Słońca, około 23 lipca, minie ona Ziemię w odległości około 0,692 au (104 milionów kilometrów).

Źródło: witoldochal.blog, wikipedia