REKLAMA

Uniwersytet Rzeszowski zmienia logo? Studenci napisali petycję

RZESZÓW / PODKARPACIE. Uniwersytet Rzeszowski opublikował nowe logo na swoim profilu społecznościowym na Facebooku. Studenci postanowili napisać w tej sprawie petycję.

Bez nazwy-2_1

Foto: materiały UR

Uniwersytet Rzeszowski świętuje w tym roku swoje osiemnaste urodziny. Na facebookowej stronie uczelni pojawiło się nowe logo. Grafika ma związek z promocją UR.

Zmiana nie spodobała się wielu studentom. Powstała nawet petycja w sprawie zachowania dotychczasowego logo i identyfikacji wizualnej Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Poniżej treść petycji:
My, społeczność akademicka Uniwersytetu Rzeszowskiego – studenci, pracownicy, absolwenci i sympatycy UR – apelujemy do Jego Magnificencji Rektora Prof. dr hab. Sylwestra Czopka o przywrócenie dotychczasowej identyfikacji wizualnej UR wraz z jego logiem po wprowadzeniu zmian w związku z restrukturyzacją .

Uzasadnienie: Nowe logo zostało zaprezentowana na portalu internetowym w maju 2019 roku nie spełnia oczekiwań społeczności akademickiej. Wypowiedzi internautów (głównie studentów, pracowników i absolwentów UR), na portalu Facebook, wskazują, że nowy znak graficzny nie odzwierciedla wieloletniej tradycji Uniwersytetu Rzeszowskiego i bez dodatkowych wskazówek nie niesie żadnej treści. Jest przedmiotem kpin i żartów.

Sposób zatwierdzenia nowego logo również budzi nasze wątpliwości. Głosowanie odbyło się z nagięciem mechanizmu demokratycznego – bez wcześniejszych konsultacji społecznych, ustaleń, zapytań.

Negatywne opinie, dotyczące szaty graficznej nowego logo, wyrażone przez tak liczną rzeszę interesariuszy, upoważniają do skierowania powyższej petycji pod rozważenie JM Rektora UR.

Społeczność Akademicka UR.

Petycja jest dostępna TUTAJ.

Sygnet nie został zmieniony. Aktualizacja logo dotyczyła jedynie profilu na Facebooku. Ostateczna decyzja, odnosząca się do ewentualnych zmian, będzie podjęta 7 czerwca.

21-05-2019

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook


lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)