Podczas wczorajszej konferencji prasowej w Rzeszowie europoseł Tomasz Poręba poinformował o przyznaniu potężnego wsparcia finansowego przez rząd na proces przygotowawczy budowy drogi S19 na odcinku Rzeszów Południe-Barwinek ze szczególnym uwzględnieniem prac hydrologiczno-geologicznych.
– Budowa Via Carpathia przyspiesza coraz bardziej – tej inwestycji w Polsce już nic nie zatrzyma – powiedział Poręba.
W czasie konferencji prasowej europoseł PiS poinformował o wyasygnowaniu przez rząd blisko 70 mln zł na prace przygotowawcze na odcinku Rzeszów-Barwinek
– Jestem bardzo szczęśliwy, że dziś z upoważnienia ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka i wiceministra Jerzego Szmita mogę poinformować Państwa o decyzji polskiego rządu. Obu ministrom jestem ogromnie wdzięczny za wsparcie w pracy na rzecz budowy S19. Działania ministerstwa infrastruktury w tym zakresie dowodzą, że jest to projekt strategiczny dla rządu premier Beaty Szydło – mówi Tomasz Poręba.
Europoseł PiS podkreślił, że mijający rok był wyjątkowo dobry dla S19 – Zostały rozpisane przetargi na budowę tej drogi w kierunku Lublina, otwarto część obwodnicy Lublina w ciągu drogi S19, ruszył II etap przetargu na obwodnicę Stalowej Woli i Niska oraz na odcinek Lasy Janowskie-Nisko – wylicza Tomasz Poręba.
– Jednocześnie udało się zagwarantować środki na S19 do Babicy, otrzymaliśmy też pozytywną decyzję środowiskową na budowę całego odcinka Rzeszów-Barwinek a dziś rząd przyznał środki na prace przygotowawcze na tej trasie. To realny start budowy S19 od Rzeszowa na południe Europy – dodaje europoseł PiS.
W konferencji wziął udział także Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego i Wiesław Kaczor, dyrektor rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
– To doskonała wiadomość dla Podkarpacia. Zarząd województwa podkarpackiego od wielu lat zabiega o budowę tej trasy. Współpraca między władzami województwa i rządem przebiega wzorowo, co przekłada się na strategiczne decyzje m.in. w zakresie rozwoju połączeń komunikacyjnych i transportowych w naszym regionie” – powiedział Władysław Ortyl.
– Ta decyzja z punktu widzenia tej drogi jest przełomowa. Pamiętajmy że mówimy o odcinku od Rzeszowa do Barwinka. Jest to kluczowy szlak dla Rzeszowa i regionu który odciąży istniejące drogi. Te pieniądze przeznaczamy m.in. na badania geologiczne – powiedział Wiesław Kaczor, szef rzeszowskiej GDDKiA.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz