REKLAMA

Rzeszowski NFZ przywrócił bezpośrednią obsługę klienta

RZESZÓW / PODKARPACIE. Od poniedziałku (25 maja br.) zaczęły działać sale obsługi klientów w oddziałach wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia, między innymi w Rzeszowie. Można już w nich m.in. potwierdzić Profil Zaufany, załatwić sprawę dotyczącą wyrobów medycznych lub uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ. Mimo otwarcia sal, nadal NFZ nadal namawia do zdalnego kontaktu ze swoim oddziałem.

Przechwytywanie_96_1

Foto: screenshot / Google Street View

Sale obsługi klientów w każdym z 16 oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia zostały otwarte w poniedziałek, 25 maja. Powrót do pełnej obsługi pacjentów będzie przywracany etapami.

W pierwszym etaoie pacjenci:

  • Potwierdzą zlecenia na wyroby medyczne,
  • założą Profil Zaufany,
  • dobrowolnie się ubezpieczą,
  • otrzymają podstawowe informacje związane z działalnością NFZ.

Limit osób, które będą mogły przebywać jednocześnie na sali będzie uzależniony od liczby czynnych stanowisk. Jeśli sala ma 3 stanowiska do obsługi, wówczas maksymalnie tyle samo osób będzie mogło załatwić swoją sprawę w okienku.

Zarówno klientów i pracowników NFZ obowiązują nakazy sanitarne. Na salę zostaną wpuszczone wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos oraz zdezynfekują ręce. Stanowiska do obsługi klientów będą oddalone od siebie o minimum 2 metry. Po każdym pacjencie stanowisko, w tym przesłona chroniąca pracowników, blat biurka i długopisy będą starannie dezynfekowane.

Nad płynnością obsługi i zachowaniem obostrzeń sanitarnych będzie czuwał wyznaczony pracownik Funduszu, zawsze obecny na sali w siedzibie NFZ w Rzeszowie.

Otwarcie pozostaych podkarpackich terenowych punktów obsługi NFZ planowane jest na 8 czerwca (poniedziałek), a ich działalność będzie również ograniczona, podobnie jak w rzeszowskiej siedzibie NFZ.

Ze względów bezpieczeństwa, przed każdą salą znajdują się specjalne skrzynki, w których pacjenci będą mogli zostawić pisma, skargi i wnioski, bez konieczności wchodzenia do siedziby oddziału lub sali.

Mimo wznowienia obsługi klientów na miejscu w oddziałach, nadal rekomendujemy kontakt telefoniczny lub e-mailowy. Każdy oddział przygotował praktyczną listę numerów telefonów i adresów e-mail, za pośrednictwem których można załatwić sprawę. Ponadto do dyspozycji są elektroniczne skrzynki podawcze ePUAP (dla posiadaczy Profilu Zaufanego, czyli elektronicznego potwierdzenia tożsamości) – informuje NFZ

Numery telefonów:

  • Dla Klientów w sprawach ogólnych: 17 86 04 252,
  • dla Klientów w sprawie wyrobów medycznych: 17 86 04 168 oraz 17 86 04 178,
  • dla świadczeniodawców: 17 86 04 205,
  • dla świadczeniodawców w sprawie aptek i leków: 17 86 04 199.

Adresy e-mail:

  • Dla Klientów w sprawie EKUZ: ekuz@nfz.gov.pl,
  • dla Klientów w sprawie wyrobów medycznych: srodki_ort@nfz-rzeszow.pl

Źródło: Podkarpacki Oddział Wojewódzki NFZ

25-05-2020

Udostępnij ten artykuł znajomym:





Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

rzeszowski-nfz-przywrocil-bezposrednia-obsluge-klienta-9870-00r2kc