REKLAMA

RZESZÓW. Starostwo Powiatowe w dobie koronawirusa: Pomagamy mieszkańcom

RZESZÓW / PODKARPACIE. – Mimo wszechobecnej pandemii jednostki Starostwa Powiatowego w Rzeszowie obsługują klientów sprawnie i, na ile to możliwe, szybko – informuje Starostwo Powiatowe w Rzeszowie. Jak zapewniają przedstawiciele starostwa, to efekt wdrożenia w urzędzie rozwiązań, które bezpiecznie i skutecznie pomagają mieszkańcom regionu w załatwieniu swojej sprawy.

starosta

Foto: Starostwo Powiatowe w Rzeszowie

– Oczywiste i nieuniknione jest wdrożenie pewnych obostrzeń i ograniczeń w zakresie funkcjonowania naszego urzędu, ale też postaramy się zrobić wszystko, aby te obostrzenia były jak najmniej uciążliwe dla petentów. Ta obietnica nie jest bez pokrycia, bo już teraz podjęliśmy działania, które pomogą naszym mieszkańcom w walce z wirusem – mówi Józef Jodłowski, starosta rzeszowski.

 

“Pomagamy mieszkańcom”

Na wizytę w urzędzie można umówić się telefonicznie lub poprzez e-mail po wcześniejszym  zgłoszeniu wizyty. Na przykład: Wydział Komunikacji, Dróg i Transportu (m.in. wydawanie praw jazdy i tablic rejestracyjnych) już od kilku miesięcy działa w systemie elektronicznej rezerwacji wizyt. Takie rozwiązanie zlikwidowało kolejki i w znacznym stopniu zmniejszyło ryzyko zarażenia wirusem.

Starostwo podjęło też decyzję o tym, aby w wydziałach, w których nie ma potrzeby bezpośredniej obsługi klienta, praca była wykonywana zdalnie. Będzie m.in. dodatkowy zakup  komputerów do pracy zdalnej dla pracowników starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu rzeszowskiego.

Ale, szczególnie  ważne dla nas jest, aby w tym, trudnym czasie, zadbać o naszych najmłodszych podopiecznych, z rodzin zastępczych, którzy szczególnie teraz potrzebują wsparcia z zakresu m. in. edukacji. Dlatego, podjęliśmy decyzję o zakupie dodatkowo 81 laptopów potrzebnych do nauki zdalnej – dodaje starosta rzeszowski.

Nowe, dodatkowe laptopy trafią m.in. do Domu Opatrzności dla Dzieci i Młodzieży w Łące, Domu dla Dzieci i Młodzieży „Nadzieja” w Łące i Domu dla Dzieci i Młodzieży „Przystań” w Tyczynie.

 

“Aby nasi petenci czuli się bezpiecznie”

Oprócz tego rodzaju działań starostwo wdrożyło standardowe środki bezpieczeństwa typu: wyposażenie pracowników w środki ochrony osobistej (maseczki, przyłbice, rękawiczki, środki dezynfekujące). Zamontowano  także przegrody oddzielające interesantów od pracowników, dzięki czemu petenci będą bardziej bezpieczni. Dostępne są również pojemniki – wrzutnie na listy, które zlokalizowane są w wiatrołapie przy wejściu do budynku Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie od strony Ogrodów bernardyńskich.

 

Wykaz telefonów kontaktowych i adresów e-mail do poszczególnych komórek organizacyjnych.

 

Sprawy z zakresu Wydziału Komunikacji Dróg i Transportu

W sprawach dotyczących wydawania praw jazdy i dowodów rejestracyjnych: https://www.esp.pwpw.pl/

W pozostałych sprawach Elektroniczna skrzynka podawcza: http://www.epuap.gov.pl,

Adres skrytki na platformie epuap: /StarostwoRzeszow/skrytka lub /StarostwoRzeszow/SkrytkaESP

 

Źródło: Starostwo Powiatowe w Rzeszowie / mat. pras

22-11-2020

Udostępnij ten artykuł znajomym:





Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

rzeszow-starostwo-powiatowe-w-dobie-koronawirusa-pomagamy-mieszkancom-7082-00r2kc