REKLAMA

RZESZÓW. PGE Obrót ostrzega przed fałszywymi SMS-ami!

RZESZÓW, REGION / PODKARPACIE. PGE Obrót ostrzega przed fałszywymi SMS-ami. Oszuści podszywają się pod sprzedawcę prądu i wyłudzają pieniądze od klientów.

15238760811d3a3fff9e90f37a15a1de260cc0b372

Foto: pixabay.com / zdjęcie poglądowe

Nadawca wiadomości podszywa się pod PGE Polską Grupę Energetyczną i wysyła fałszywe SMS-y z informacją o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami. W SMS-ach znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej – mówi Mariusz Majewski, rzecznik prasowy PGE Obrót.

PGE prosi o zachowanie czujności w trakcie logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE:

  • Należy zwrócić uwagę na to, czy jest się na właściwej stronie logowania, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to: https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml
  • Użytkownicy powinni logować się za pośrednictwem serwisu internetowego: https://ebok.gkpge.pl
    i skorzystać z opcji „Zaloguj” w module „Logowanie” lub wybrać logowanie w aplikacji mobilnej mBOK PGE.
  • Podczas logowania użytkownik jest proszony o podanie loginu będącego jego adresem mailowym oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu należy sprawdzić zakładkę Finanse, celem potwierdzenia prawdziwości twoich faktur oraz danych.
  • Zanim płatność zostanie dokonana, należy zweryfikować dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie.

Fałszywe wiadomości SMS to kolejny, obok e-maili oraz fałszywych faktur, sposób działania oszustów.  – Zwracamy się do naszych Klientów i Pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym. Prosimy również o zignorowanie takiego SMS-a i nieotwieranie linków podawanych w wiadomościach – informuje Mariusz Majewski

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.

Źródło: PGE Obrót / materiały nadesłane

 

08-02-2020

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook


lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)