RZESZÓW, REGION / PODKARPACIE. PGE Obrót ostrzega przed fałszywymi SMS-ami. Oszuści wykorzystują sytuację zagrożenia koronawirusem i podszywają się pod sprzedawcę prądu, wyłudzając pieniądze od klientów.
Foto: pixabay.com / zdjęcie poglądowe
Oszuści wykorzystują trudną sytuację związaną z zagrożeniem koronawirusem!
– Nadawca wiadomości podszywa się pod PGE Polską Grupę Energetyczną i wysyła fałszywe SMS-y z informacją o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami. W SMS-ach znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej – mówi Mariusz Majewski, rzecznik prasowy PGE Obrót.
PGE prosi o zachowanie czujności w trakcie logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE:
Należy zwrócić uwagę na to, czy jest się na właściwej stronie logowania, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to: https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml
Użytkownicy powinni logować się za pośrednictwem serwisu internetowego: https://ebok.gkpge.pl i skorzystać z opcji „Zaloguj” w module „Logowanie” lub wybrać logowanie w aplikacji mobilnej mBOK PGE.
Podczas logowania użytkownik jest proszony o podanie loginu będącego jego adresem mailowym oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu należy sprawdzić zakładkę Finanse, celem potwierdzenia prawdziwości twoich faktur oraz danych.
Zanim płatność zostanie dokonana, należy zweryfikować dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie.
Fałszywe wiadomości SMS to kolejny, obok e-maili oraz fałszywych faktur, sposób działania oszustów. – Zwracamy się do naszych Klientów i Pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym. Prosimy również o zignorowanie takiego SMS-a i nieotwieranie linków podawanych w wiadomościach – informuje Mariusz Majewski
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.
otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.
Dodaj komentarz
Zaloguj się a:
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.