RZESZÓW, REGION / PODKARPACIE. PGE Obrót ostrzega przed fałszywymi SMS-ami. Oszuści podszywają się pod sprzedawcę prądu i wyłudzają pieniądze od klientów, wysyłając fałszywe wezwania do zapłaty.
Foto: pixabay.com / zdjęcie poglądowe
Pracownicy PGE Obrót, spółki zajmującej się w Grupie Kapitałowej PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych, otrzymują zgłoszenia dotyczące podejrzanych wiadomości SMS trafiających do Klientów. PGE Obrót apeluje o ostrożność i przypomina o zasadach bezpieczeństwa.
Fałszywe SMSy wysyłane do klientów, a także do osób niekorzystających z usług PGE Obrót zawierają informację o rzekomej należności, która w razie nieuregulowania spowoduje przerwę w dostawie energii elektrycznej. W wiadomości znajduje się również link do płatności online.
– PGE Obrót zwraca się do wszystkich Klientów, aby zachowali szczególną uwagę, zignorowali podejrzane wiadomości, nie otwierali linków prowadzących do płatności oraz przekazali ostrzeżenia rodzinie i znajomym – mówi Mariusz Majewski, rzecznik prasowy PGE Obrót.
Spółka podkreśla również, że wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są na bieżąco monitorowane, a fałszywe strony są natychmiast blokowane. Każda próba oszustwa jest również zgłaszana do organów ścigania.
– PGE Obrót to sprawdzony i bezpieczny sprzedawca energii elektrycznej, który swoją działalność opiera na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach – dodaje Mariusz Majewski.
Jak czytamy w komunikacie, spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Prowadzi także regularne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów o tym, jak nie dać się oszukać, jak również przypominające o prawach konsumentów.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz