RZESZÓW. Tabor rzeszowskiej komunikacji miejskiej wzbogacił się o kolejne nowe, ekologiczne autobusy. Pojazdy zostały wyprodukowane przez firmy Solaris i Autosan.
– Mam dobrą wiadomość dla mieszkańców – całą dwudziestkę komfortowych, nisko i zeroemisyjnych autobusów mamy już w Rzeszowie. Konsekwentnie wymieniamy tabor autobusowy, aby była to jedna z zachęt dla mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej. Niektóre z tych nowych autobusów już wożą mieszkańców, kolejne sukcesywnie będą włączane do naszego systemu komunikacyjnego – mówił Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa, podczas piątkowej konferencji prasowej, która odbyła się na terenie zajezdni MPK przy ul. Lubelskiej.
– Wśród kupionych w ramach dwóch przetargów autobusów są te najdłuższe – 18-metrowe, przegubowe, które już obsługują linie, z których korzysta najwięcej pasażerów. Mamy też klasyczne, 12-metrowe autobusy z napędem gazowym oraz krótsze 9-metrowe elektryczne. Te ostatnie będą obsługiwały głównie linie osiedlowe, gdyż są bardzo zwrotne. Cieszę się, że nasz tabor uzupełniły pojazdy produkowane w kraju – w sanockim Autosanie, który jest teraz częścią Huty Stalowa Wola oraz przez firmę Solaris – dodał prezydent Rzeszowa.
– Jesteśmy dumni, że nasze autobusy, powstające w Sanoku, stanowią dużą część rzeszowskiego taboru. Jest ich teraz w sumie 102 – powiedział Maciej Borecki, dyrektor Oddziału Autosan w Sanoku, Huta Stalowa Wola.
– Cieszymy się, że do grona rzeszowskich solarisów dołączyły ekologiczne, 9 metrowe – mówił Krzysztof Musiał, dyrektor sprzedaży Solaris Bus&Coach.
Wśród kupionych przez Rzeszów nowych autobusów jest 10 niskopodłogowych, 12 metrowych autosanów. Są to pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym, które na swój pokład mogą zabrać 95 osób. Koszt ich zakupu to nieco ponad 18 mln zł. Nowymi nabytkami są także Solarisy Urbino 9LE electric. Jest ich sześć, zostały zakupione wraz z sześcioma ładowarkami i innym osprzętem. Koszt to nieco ponad 20,5 mln zł. Kupione zostały także cztery przegubowe, 18 metrowe solarisy. Dwa z nich mają napęd elektryczny, dwa to gazowce. Łączy koszt zakupu autobusów przegubowych to nieco ponad 13 mln zł.
Podkreślić należy, że koszt zakupu wszystkich 20 nowych autobusów został dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej. Wysokość dofinansowania to 85 proc.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz