RZESZÓW / PODKARPACIE. Kończy się pierwszy etap modernizacji stacji Rzeszów Główny. W lutym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. udostępnią podróżnym dwa nowe zadaszone perony. Cała inwestycja jest warta 205 milionów złotych.
Na stacji Rzeszów Główny kończy się modernizacja dwóch peronów. Są one większe, wyższe i wygodniejsze dla pasażerów. Podróżni znajdą przy nich nowe ławki i tablice informacyjne. Perony są w pełni zadaszone – lepiej niż dotychczas chronią przed deszczem.
Osobom niewidomym i niedowidzącym łatwiej będzie się poruszać, dzięki liniom naprowadzającym i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze. W połowie lutego perony będą dostępne dla podróżnych. Do tego czasu, w obszarze stacji, specjaliści będą instalować i testować system sterowania ruchem. Dzięki nowym urządzeniom, dyżurni ruchu mogą sprawniej przygotować trasy przejazdu pociągów. Zwiększy się więc poziom bezpieczeństwa w obsłudze składów.
Inwestycja na półmetku, czas na kolejne udogodnienia dla podróżnych
Foto: PKP-PLK
W lutym, obok oddanych do użytku dwóch zmodernizowanych peronów, rozpocznie się kolejny etap przebudowy. Peron numer 3, podobnie jak dwa nowe, będzie powiększony i podwyższony. Wykonawcy pracować będą przy rozbudowywanym przejściu podziemnym. Od połowy lutego będzie już możliwe przejście nim do peronu 2, natomiast docelowo przejście połączy centrum Rzeszowa z ulicą Kochanowskiego. Nowy tunel będzie wyższy i szerszy od dotychczasowego. PLK przewidziały w nim schody ruchome i windy, co pozwoli łatwo dostać się na perony osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
Zakończenie zasadniczych prac budowlanych na stacji Rzeszów Główny planowane jest latem. Wówczas podróżni będą korzystać z wszystkich peronów i odnowionego przejścia podziemnego.
Wygodniejsze podróże z Rzeszowa Zachodniego
Foto: PKP-PLK
W połowie lutego na oddanym w 2019 r przystanku Rzeszów Zachodni przy alei Wyzwolenia obok pierwszego czynny będzie także drugi peron. Takie rozwiązanie ułatwi podróże w kierunku zachodnim i północnym – w stronę Lublina i Krakowa.
W ramach projektu PLK modernizują także wiadukt kolejowy nad ulicą Batorego. Połowa obiektu jest już gotowa do przejazdu pierwszych pociągów. Drugi etap prac przy wiadukcie ruszy w lutym i potrwa do połowy roku. Zmodernizowany obiekt będzie większy i szerszy od starego. Dzięki temu pod torami będzie więcej miejsca na budowę drogi i chodników, co usprawni komunikacje drogową. Prace są tam realizowane przez miasto.
Dotychczasowym efektem inwestycji PLK w Rzeszowie są już trzy mosty nad aleją Wyzwolenia. Kierowcom służy także przebudowany przejazd kolejowo-drogowy przy ulicy Marii Konopnickiej.
Foto: PKP-PLK
Inwestycja w Rzeszowie realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 milionów złotych netto.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz