Realizacja ostatniego odcinka S19 w regionie – podpisano umowę
21 grudnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na projekt i budowę ostatniego odcinka drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu, od węzła Kamień do węzła Sokołów Małopolski Północ (długość ok. 8 km). Oznacza to, że szlak Via Carpatia od Lublina do Sokołowa Małopolskiego jest w trakcie realizacji.
Foto: GDDKiA Rzeszów
Odcinek od węzła Kamień (z węzłem) do węzła Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) zrealizuje firma Budimex S.A. za kwotę 286 403 716,49 zł brutto w terminie 34 miesięcy.
Zadaniem wykonawcy prowadzącego inwestycję w systemie „projektuj i buduj” będzie zaprojektowanie tego odcinka drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie będą wliczane.
– Dokonało się. Podpisujemy dzisiaj ostatnią umowę na realizację S19 na północ od Rzeszowa. Udowadniamy tym samym, że pracujemy dla Polski i Polaków. Pokazujemy, że Via Carpatia jest dla nas priorytetem infrastrukturalnym a dzięki determinacji wielu osób, dla których jest to przedsięwzięcie strategiczne, udaje nam się realizować ten jakże ważny szlak komunikacyjny – podkreślił biorący udział w uroczystości minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk.
Odcinek zlokalizowany jest w powiecie: rzeszowskim, na terenie miasta i gminy Sokołów Małopolski oraz gminy Kamień. Dostępność drogi dla użytkowników będzie zapewniona poprzez węzły drogowe: Kamień i Sokołów Małopolski Północ, natomiast ruch lokalny będzie się odbywał za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą (bez połączenia z drogą ekspresową).
Foto: GDDKiA Rzeszów
Inwestycja swym zakresem obejmuje budowę m.in.:
– dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości ok. 8 km,
– węzłów drogowych: Kamień (węzeł typu WB o kształcie pół karo i pół półkoniczyny. DK19 będzie krzyżować się z S19 w sposób bezkolizyjny poprzez wiadukt; węzeł zapewni wszystkie relacje skrętne DK19 z S19) i Sokołów Małopolski Północ (węzeł typu WB o kształcie półkoniczyny z łącznicami w ćwiartkach przeciwległych oraz dwoma rondami na DK19. DK19 będzie krzyżować się z S19 i będzie przebiegać nad nią w sposób bezkolizyjny poprzez wiadukt. Węzeł zapewni wszystkie relacje skrętne DK19 z S19),
– Miejsc Obsługi Podróżnych MOP I „Górno wschód” i MOP I „Górno zachód”,
– Obwodu Utrzymania Drogowego na terenie węzła Sokołów Małopolski Północ,
– 10 obiektów inżynierskich (6 obiektów nad drogą ekspresową – wiadukty w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową, 1 przejście górne dla średnich zwierząt, 1 przejście dolne dla średnich zwierząt, 2 przepusty do celów ekologicznych),
– dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego,
– infrastruktury służącej ochronie środowiska (przejścia dla zwierząt, przepusty, ekrany akustyczne, ekrany chroniące nietoperze siatki wygradzające, urządzenia podczyszczające wody opadowe).
W ciągu pół roku udało się zakontraktować i przekazać Wykonawcom do realizacji 6 odcinków drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu. Oznacza to, że już cały odcinek S19 od granicy województwa lubelskiego i podkarpackiego do Sokołowa Małopolskiego o łącznej długości 54,2 km jest w realizacji systemem “Projektuj i buduj”. Aktualnie trwa etap projektowania, a Wykonawcy pracują nad dokumentacją potrzebną do złożenia wniosków o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Po uzyskaniu ZRID rozpoczną budowę.
W przygotowaniu jest także cały ponad 85-kilometrowy odcinek przyszłej S19 od węzła Rzeszów Południe do granicy państwa w Barwinku. Rozwiązania projektowe Koncepcji Programowych dla 5 odcinków, nad którymi pracują obecnie Wykonawcy, pozwolą na opracowanie Programów Funkcjonalno – Użytkowych, w oparciu o które zostaną wyłonieni przyszli Wykonawcy drogi ekspresowej S19.
Warto również zaznaczyć, że w realizacji systemem P&B jest także 77 km S19 od Lublina do granicy woj. lubelskiego i podkarpackiego. Dla odcinka Kraśnik- granica woj. lubelskiego/podkarpackiego (35 km) Wykonawcy złożyli już wnioski o wydanie decyzji ZRID. Jeszcze w grudniu planowane jest złożenie wniosków o wydanie ZRID dla odcinka od Lublina do Kraśnika (42 km).
Źródło: GDDKiA Rzeszów
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz