REKLAMA

PODKARPACIE. Projekt przebudowy linii kolejowej Nowy Zagórz – Łupków

RZESZÓW , REGION / PODKARPACIE. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły prace projektowe dla rewitalizacji linii kolejowej Nowy Zagórz – Łupków, w kierunku Słowacji. Jeżdżą nią między innymi pociągi relacji Rzeszów – Medzilaborce (Słowacja). Dokumentacja, która pozwoli precyzyjnie zaplanować roboty, będzie gotowa w 2022 roku.

_DSC_8924m

Foto: PKP-PLK / materiały prasowe

30 grudnia 2019 roku PLK podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z elementami dokumentacji przedprojektowej i pełnieniem nadzoru autorskiego dla projektu “Rewitalizacja linii kolejowej nr 107 Nowy Zagórz – Łupków”. Pracę za ponad 8 mln zł wykona konsorcjum firm z liderem IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o.

Przygotowanie studium wykonalności i dokumentacji pozwoli na rozpoczęcie przebudowy przeszło 50 kilometrowej linii kolejowej, łączącej przez Bieszczady stację Nowy Zagórz ze stacją Łupków, na granicy Polsko – Słowackiej. Obecnie jednotorowa linia jest wykorzystywana do przewozów pasażerskich. Jeżdżą nią m.in. pociągi relacji: Gdynia Główna – Łupków, Zagórz – Komańcza, Rzeszów – Medzilaborce (Słowacja).

Przeprowadzenie rewitalizacji linii planowane jest do 2027 r. Wymiana torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym pozwoli na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i wpłynie na skrócenie czasu przejazdu. Projekt ma być przygotowany tak, by pociągi pasażerskie mogły jeździć z prędkością 80 km/h, a towarowe 50 km/h. To taka prędkość, na jaka linia o charakterze górskim została zbudowana. Sprawdzone zostaną również możliwości – tam gdzie to będzie możliwe, zwiększenia prędkości.

Dzięki modernizacji peronów na 5 stacjach (min. Nowy Zagórz, Komańcza, Łupków) i 9 przystankach (m.in. Tarnawa Dolna, Wysoczany, Nowy Łupków) z wygodnych podróży będą mogli korzystać pasażerowie o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Rewitalizacja obejmie również 128 obiektów inżynieryjnych. Do przebudowy przygotowanych będzie m.in. 26 mostów, 13 wiaduktów oraz 1 tunel kolejowy. Na tym odcinku zlokalizowanych jest również 40 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania te również mają być zmodernizowane. Dokładny zakres prac budowlanych zostanie sporządzony w i dokumentacji projektowej.

Zadanie pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 107 Nowy Zagórz – Łupków (dokumentacja projektowa)” wpisane jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego. Dokumentację wykona konsorcjum firm IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o., IDOM Consulting, Engineering, Architecture S.A.U. oraz HIQE Sp. z o.o. Wykonawca na zrealizowanie zadania ma czas do polowy 2022 roku.

Źródło: informacja prasowa / PKP PLK

07-01-2020

Udostępnij ten artykuł znajomym:





Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

podkarpacie-projekt-przebudowy-linii-kolejowej-nowy-zagorz-lupkow-9355-00r2kc