REGION. Na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów wzmacniany most na Sanie w Kępie Rzeczyckiej zapewni szybszy przejazd pociągów z Lubelszczyzny na Podkarpacie. Między Zaklikowem a Stalową Wolą układane są nowe tory i rozjazdy. Po zakończeniu prac, podróże między Lublinem a Stalową Wolą będą krótsze.
Foto: PKP-PLK / materiały prasowe
Od kwietnia bieżącego roku trwają prace na odcinku Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów. To ostatni etap przebudowy trasy, która będzie zelektryfikowana. Na trasie ma także miejsce remont 300-metrowego, trójprzęsłowwgo mostu kolejowego na Sanie. Odnowiona konstrukcja pozwoli na podniesienie prędkości pociągów z 80 km/h do 120 km/h. Prace obejmują wzmocnienie konstrukcji obiektu i przygotowanie do elektryfikacji. Wykonawca wykona również niezbędne roboty przy podporach mostu. Remont przeprawy zapewni bezpieczniejszy przejazd większej liczby składów. Czas podróży z Lubelszczyzny na Podkarpacie będzie atrakcyjniejszy.
Między Zaklikowem a Stalową Wolą podróżni zyskają lepszy dostęp do kolei. Powstaną dwa nowe, dodatkowe przystanki: Zaklików Miasto i Stalowa Wola Charzewice. Zwiększy się komfort obsługi dzięki nowym peronom na przystankach w Lipie, Kępie i Pilchowie. Obiekty będą czytelnie oznakowane i dobrze oświetlone. Zostaną zamontowane ławki, wiaty i tablice z rozkładami jazdy. Wszystkie perony będą dostosowane dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Prace między Zaklikowem a Stalową Wolą Rozwadów obejmują m.in. 22 kilometrów torów i 14 rozjazdów. Zakończenie modernizacji planowane jest na koniec 2019 roku. Następnie, po odbiorach i uzyskaniu niezbędnych zezwoleń na eksploatację, pociągi pojadą trakcją elektryczną. Na jednotorowej linii, na czas robót między Zaklikowem a Stalową Wola Rozwadowem obowiązuje autobusowa komunikacja zastępcza. Szczegóły dotyczące kursowania pociągów są dostępne na stronie portalpasazera.pl.
Wyższy komfort obsługi zapewniony jest już na 13 zmodernizowanych stacjach i przystankach: Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Pułankowice, Kraśnik, Szastarka, Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Rzeczyca, Potok Kraśnicki, Zaklików i Stalowa Wola Rozwadów. Nowe perony zyskały odpowiednie oświetlenie i wyposażenie w ławki oraz wiaty. Przygotowano oznakowanie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty są wyższe, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Są one dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Całkowita wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów” to 367 milionów złotych netto. Dofinansowanie pochodzące ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 miliona złotych.
otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.
Dodaj komentarz
Zaloguj się a:
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.