REGION. Na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów wzmacniany most na Sanie w Kępie Rzeczyckiej zapewni szybszy przejazd pociągów z Lubelszczyzny na Podkarpacie. Między Zaklikowem a Stalową Wolą układane są nowe tory i rozjazdy. Po zakończeniu prac, podróże między Lublinem a Stalową Wolą będą krótsze.
Foto: PKP-PLK / materiały prasowe
Od kwietnia bieżącego roku trwają prace na odcinku Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów. To ostatni etap przebudowy trasy, która będzie zelektryfikowana. Na trasie ma także miejsce remont 300-metrowego, trójprzęsłowwgo mostu kolejowego na Sanie. Odnowiona konstrukcja pozwoli na podniesienie prędkości pociągów z 80 km/h do 120 km/h. Prace obejmują wzmocnienie konstrukcji obiektu i przygotowanie do elektryfikacji. Wykonawca wykona również niezbędne roboty przy podporach mostu. Remont przeprawy zapewni bezpieczniejszy przejazd większej liczby składów. Czas podróży z Lubelszczyzny na Podkarpacie będzie atrakcyjniejszy.
Między Zaklikowem a Stalową Wolą podróżni zyskają lepszy dostęp do kolei. Powstaną dwa nowe, dodatkowe przystanki: Zaklików Miasto i Stalowa Wola Charzewice. Zwiększy się komfort obsługi dzięki nowym peronom na przystankach w Lipie, Kępie i Pilchowie. Obiekty będą czytelnie oznakowane i dobrze oświetlone. Zostaną zamontowane ławki, wiaty i tablice z rozkładami jazdy. Wszystkie perony będą dostosowane dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Prace między Zaklikowem a Stalową Wolą Rozwadów obejmują m.in. 22 kilometrów torów i 14 rozjazdów. Zakończenie modernizacji planowane jest na koniec 2019 roku. Następnie, po odbiorach i uzyskaniu niezbędnych zezwoleń na eksploatację, pociągi pojadą trakcją elektryczną. Na jednotorowej linii, na czas robót między Zaklikowem a Stalową Wola Rozwadowem obowiązuje autobusowa komunikacja zastępcza. Szczegóły dotyczące kursowania pociągów są dostępne na stronie portalpasazera.pl.
Wyższy komfort obsługi zapewniony jest już na 13 zmodernizowanych stacjach i przystankach: Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Pułankowice, Kraśnik, Szastarka, Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Rzeczyca, Potok Kraśnicki, Zaklików i Stalowa Wola Rozwadów. Nowe perony zyskały odpowiednie oświetlenie i wyposażenie w ławki oraz wiaty. Przygotowano oznakowanie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty są wyższe, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Są one dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Całkowita wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów” to 367 milionów złotych netto. Dofinansowanie pochodzące ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 miliona złotych.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz