RZESZÓW / KRAKÓW. Tylko trzy godziny zajęła precyzyjna operacja ustawienia 230-tonowego wiaduktu na linii kolejowej Kraków – Rzeszów.
W nocy 8/9 kwietnia pracę nad drogą krajową nr 4 wykonał specjalny dźwig Herkules
Ustawienie nowej konstrukcji wiaduktu to kolejny etap modernizacji trasy kolejowej E 30 z Rzeszowa do Krakowa. W maju 2014 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizowały pierwszą części wiaduktu kolejowego w Klęczanach. Modernizacja drugiego przęsła trwała 4 miesiące. Po przebudowie wiadukt wytrzyma większe obciążenia i pozwoli podwyższyć prędkości pociągów ze 120 km/h do 160 km/h. Na inwestycji Polskich Linii Kolejowych korzystają także kierowcy. Nowe, dłuższe przęsła wiaduktu pozwoliły zwiększyć szerokość jezdni i zapewnić pas awaryjny.
– Stalowa konstrukcja wiaduktu waży 230 ton i ma 64 m długość. Przy jej ustawieniu pracowało 40 osób i specjalistyczny dźwig Herkules. Aby ograniczyć utrudnienia operację przeprowadzono w nocy przy wstrzymanym ruchu drogowym, w przerwie pomiędzy kursowaniem pociągów. Sprawna i precyzyjna akcja zajęła niewiele ponad 3 godziny – mówi Wojciech Waś, kierownik kontraktu z PLK.
Modernizacja połączenia między Krakowem a Rzeszowem zakłada wymianę ponad 300 km torów i odnowę ponad 140 wiaduktów, mostów i estakad. Dzięki inwestycji pociągi pojadą 160 km/h. Skróci się czas podróży i podniesie poziom bezpieczeństwa.
Wykonano już m.in. 195 km torów, 57 wiaduktów i mostów, 10 przejść podziemnych dla pieszych oraz 35 peronów. Koszt modernizacji to ok. 3,4 mld zł, kwota dofinansowania z UE to ok. 2,3 mld zł.
otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.
Dodaj komentarz
Zaloguj się a:
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.