REKLAMA

KORONAWIRUS. Rzeszowski ZUS wprowadza zmiany w obsłudze klientów!

RZESZÓW / PODKARPACIE.  W związku z COVID-19 Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Rzeszowie zachęca do ograniczenia wizyt w urzędzie i załatwiania spraw poprzez platformę usług elektronicznych lub Centrum Obsługi Telefonicznej.

IMG_3254

Foto: ZUS w Rzeszowie / materiały nadesłane

Większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi można załatwić bez wychodzenia z domu. Osoba zarejestrowana w PUE w każdej chwili ma dostęp do swoich danych zapisanych na indywidualnym koncie ZUS, może śledzić stan swoich spraw i otrzymywać powiadomienia e-mailem lub SMSem, a także przekazywać dokumenty ubezpieczeniowe oraz składać wnioski i dostawać na nie odpowiedzi – informuje Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik ZUS-u w województwie podkarpackim.

Przedsiębiorcy również mogą samodzielnie generować niektóre dokumenty, m.in. informację o aktualnych zgłoszeniach do ubezpieczeń bądź o podstawach składek.

Osoby, które jeszcze nie mają swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć w każdej chwili. Wystarczy wejść na stronę zus.pl, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany w formularzu adres e-mail dostaniemy login. Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoja tożsamość, można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP, podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego), bądź osobiście w każdej placówce ZUS.

Konto na PUE można zarejestrować także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł porozumienie z ZUS).

W przypadku potrzeby kontaktu z ZUS-em, oprócz PUE, można korzystać informacji telefonicznej: tel. 22 560 16 00. Konsultanci są dostępni w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 18:00). Możliwa jest też komunikacja mailowa – adres e-mail do zapytań ogólnych: cot@zus.pl.

Oddział Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Rzeszowie, celem ograniczenia liczby klientów na salach obsługi – organizuje w poniedziałek (16 marca 2020), telefoniczne dyżury ekspertów:

– w sprawach zasiłków (w tym dla rodziców, którzy korzystają z opieki na dzieckiem z racji zamknięcia żłobków i przedszkoli) – w godzinach od 9:30 do 11:00, numer telefonu: 17 858 61 85.

– dla przedsiębiorców w sprawach opłacania składek w związku z problemami finansowymi – w godzinach od 13:00 do 14:00, numer telefonu: 17 858 61 85.

 

W związku z istniejącym potencjalnym ryzykiem zakażenia koronawirusem oraz w celu  przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się zakażenia Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Rzeszowie wprowadza ograniczenia w bezpośredniej  obsłudze klienta.

  • Do budynku i na Sale Obsługi Klientów wpuszczana będzie minimalna liczba osób

Rzeszowski ZUS zachęca do:

  • składania dokumentów w wyznaczonych do tego celu skrzynkach znajdujących się przy wejściu do ZUS,
  • kontaktowania się z ZUS za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych oraz Centrum Obsługi Telefonicznej:  22 560 16 00.

 

W poniedziałki  skraca się czas obsługi klientów na Salach Obsługi do godziny 15:00 – do odwołania.

Źródło: ZUS w Rzeszowie / materiały nadesłane

14-03-2020

Udostępnij ten artykuł znajomym:




Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

koronawirus-rzeszowski-zus-wprowadza-zmiany-w-obsludze-klientow-8380-00r2kc