RZESZÓW. 43 mln zł tyle będzie kosztować tegoroczna rewitalizacja torów, przystanków i stacji na linii kolejowej Rzeszów-Przemyśl. Modernizacja linii trwa już od 2010 r. Dzięki niej ma skrócić się czas przejazdu pociągu.
FOTO:podkarpackie.pl / Nowy pociąg zakupiony przez Województwo Podkarpackie od 15 grudnia wozi pasażerów na trasie Rzeszów-Przemyśl.
Do tej pory w ramach rewitalizacji udało się wymienić 113 km torów i 65 km sieci trakcyjnej, wyremontowano 50 przejazdów kolejowo-drogowych, przebudowano 47 obiektów mostów, wiaduktów i przepustów. Wydano na ten cel ponad 200 mln zł. Remonty mają odbyć się m.in. w Łańcucie, Kosinie czy Głuchowie.
Rewitalizacja która jest zaplanowana przez PKP Polskich Linii Kolejowych na ten rok i dwa najbliższe ma sprawić, że pociągi na trasie Rzeszów-Przemyśl będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h. Prace powinny rozpocząć się na przełomie kwietnia i maja.
Jak informuje rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych rewitalizacja linii E30 Rzeszów – Przemyśl stanowi uzupełnienie modernizowanej na bieżąco trasy z Krakowa do Rzeszowa.
Podróż z Krakowa do Przemyśla ma trwać nie więcej niż 3 godz., a z Krakowa do Rzeszowa około 1 godz. 20 min.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz