RZESZÓW / PODKARPACIE. Służby wojewody podkarpackiego wydały zezwolenie na realizację rozbudowy mostu Załęskiego oraz przebudowy skrzyżowania ulic Siemieńskiego i generała Maczka.
Foto: Urząd Miasta Rzeszowa
Wydano decyzję ZRID, która dotyczy m.in. zezwolenia na rozbudowę mostu Załęskiego. Most ten powstał w 1992 roku i został wybudowany tylko w części. Po rozbudowie o będzie on miał po dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach.
Wydana przez służby wojewody decyzja dotyczy także możliwości realizacji m.in. przebudowy skrzyżowania ulic Siemieńskiego i gen. Maczka oraz sygnalizacji świetlnej, budowy zatok autobusowych, rozbudowy (poszerzenia) ponad 230-metrowego odcinka al. gen. Maczka, budowy i rozbudowy obustronnych chodników i ścieżek rowerowych, przebudowy oświetlenia i odwodnienia.
Inwestycja, na którą miasto uzyskało decyzję ZRID jest częścią większej całości. Wcześniej – w sierpniu 2020 roku służby wojewody wydały ZRID dla drogi nazywanej umownie Wisłokostradą.
W ramach tego zadania powstać ma druga jezdnia na odcinku od al. Rejtana do targowiska przy ul. Dworaka (o długości odcinka blisko 500 metrów), dwie nowe jezdnie (2×2) na odcinku od targowiska do ul. Ciepłowniczej (długość ponad 800 metrów), chodniki, ścieżki rowerowe, rondo na skrzyżowaniu przyszłej drogi z ul. Ciepłowniczą, zatoki autobusowe, oświetlenie, most na rzece Młynówka, dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka. Zabezpieczone ma zostać także osuwisko w rejonie ul. Konfederatów Barskich.
Z kolei w czerwcu 2020 roku wydana została decyzja ZRID dla inwestycji, w skład której wchodzi m.in. rozbudowa ul. gen. Maczka do przekroju dwujezdniowego, dwupasowego (2×2) na długości ponad 600 metrów, przebudowa i budowa obustronnych chodników, budowa obustronnych ścieżek rowerowych, przebudowa skrzyżowania ul. Lubelskiej z al. Wyzwolenia i ul. gen. Maczka, przebudowa skrzyżowania z ul. Partyzantów.
– Realizacja tych trzech ważnych zadań pozwoli na odciążenie z ruchu samochodowego ronda Pobitno a także śródmieścia – al. Piłsudskiego oraz wiaduktu Tarnobrzeskiego – podkreśla Marek Bajdak, pełniący funkcję prezydenta Rzeszowa.
Szacunkowy koszt trzech inwestycji, to ponad 140 milionów złotych. Miasto chce na ich realizację pozyskać środki z Krajowego Planu Odbudowy. Wniosek w tej sprawie został złożony.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz