POLSKA. Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek w rozmowie z “Gościem Niedzielnym” stwierdził, że teksty Jana Pawła II powinny być wykorzystywane na lekcjach w szkołach średnich. Miałyby funkcjonować jako elementy podręczników. Za przykład szef resortu edukacji i nauki podał przedmiot podstawy przedsiębiorczości, który jego zdaniem mógłby być prowadzony m.in. w oparciu o fragmenty z papieskich encyklik społecznych.
Foto: gov.pl
– Gdy uczymy podstaw przedsiębiorczości, moglibyśmy wprowadzić fragmenty papieskich encyklik na temat tego, czym jest praca, wolny rynek, sprawiedliwość społeczna itp. Chodzi nie tyle o wymiar religijny, ile o etyczne spojrzenie na przedsiębiorczość – powiedział w wywiadzie dla “Gościa Niedzielnego” minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek.
W wywiadzie Przemysław Czarnek podał również inny przykład wykorzystania w edukacji nauczania Jana Pawła II. – Nie jestem też przeciwnikiem postulatów, aby w najstarszych rocznikach szkół ponadpodstawowych wprowadzić elementy nauczania Jana Pawła II na temat ludzkiej seksualności, które zawarł np. w książce “Miłość i odpowiedzialność” – zakomunikował.
Minister w wywiadzie podkreślił, że jego zdaniem wolności nauki w Polsce zagraża “lewicowy totalitaryzm” – Istnieje realne zagrożenie lewicowym totalitaryzmem. Polega on na wykluczaniu z debaty osób, które mają inne poglądy, oczernianiu ich, manipulowaniu ich wypowiedziami, stosowaniu wobec nich ostracyzmu. W efekcie ludzie o poglądach konserwatywnych boją się je formułować i nie podejmują dyskusji. To zjawisko występuje w życiu publicznym w Polsce, także na wyższych uczelniach, które powinny być przecież przestrzenią wolności – ocenił Czarnek.
Przemysław Czarnek odniósł się też między innymi do obecności kierunku gender studies na polskich uczelniach. Dla wyjaśnienia, gender studies, to nic innego, jak interdyscyplinarna nauka społeczna badająca m.in. problematykę tożsamości płciowej, stereotypów płciowych, praw kobiet, etyki seksualnej, polityki równościowej, czy wizerunku płci.
– Gender to jest błąd antropologiczny, fałszywa wizja człowieka, a takie błędy niestety zawsze prowadziły do nieszczęść, czego mamy przykłady w XX wieku. W ramach wolności, wolnej debaty akademickiej, merytorycznymi, naukowymi argumentami jesteśmy w stanie przeciwstawić się gender studies i ośmieszyć je bez jakichkolwiek środków administracyjnych – powiedział w wywiadzie minister Czarnek.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz