REKLAMA

Elektryfikacja linii Ocice-Rzeszów. Szybsze połączenia z Warszawą (FOTO)

RZESZÓW / PODKARPACIE. Na linii Ocice – Rzeszów wywieszono już około 70 kilometrów nowej sieci trakcyjnej. Zakończył się ważny etap elektryfikacji trasy, która zapewni sprawniejsze podróże dalekobieżne i regionalne. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. warta 67 milionów złotych finansowana jest ze środków budżetowych.

l._nr_71_Ocice-_Rzeszow

Foto(2) : PKP-PLK / materiały prasowe

Na linii Ocice – Rzeszów rozwieszono sieć trakcyjną. Wcześniej przygotowano konstrukcje, między innymi 1300 stalowych słupów. Teraz prace obejmują przygotowanie sieci do załączenia napięcia. By zapewnić rozkładowe kursowanie pociągów, roboty prowadzone są głównie nocą. Montowane jest także zabezpieczenie przeciwporażeniowe na wiaduktach drogowych oraz także tablice informacyjne wymagane na zelektryfikowanej linii. Zasilanie trasy w energię elektryczną zapewnią tzw. podstacje trakcyjne. W ubiegłym roku zbudowano trzy z pięciu podstacji w Chmielowie, Nowej Dębie i Cmolasie. Budowane są pozostałe obiekty w Widełce i w Rzeszowie.

Elektryfikacja zwiększy ofertę kolei na Podkarpaciu

csm_l._nr_71__fot._PKP_Energetyka_1349cabf8b

Elektryfikacja jednotorowa trasy Ocice – Rzeszów zapewni dogodniejsze połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz, Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg, Stalową Wolę i Lublin. Krótsze podróże będą m.in. dzięki wyeliminowaniu zmian lokomotyw spalinowych na elektryczne. Przewoźnicy będą mogli korzystać z nowoczesnych bardziej ekologicznych pojazdów elektrycznych. Będzie lepsza oferta podróży Podmiejską Koleją Aglomeracyjną.

Elektryfikacja podkarpackiej linii to zadanie „Prace na linii numer 71 Ocice – Rzeszów”. Zakończenie planowane jest w połowie 2021 roku. Od nowego rozkładu jazdy 2021/2022, po uzyskaniu certyfikatów i zezwoleń, podróżni pojadą pociągami elektrycznymi.

W 2019 roku na linii Ocice – Rzeszów PLK wybudowały mijankę w Majdanie Królewskim. Zwiększyła się przepustowość trasy. Na przystanku przygotowano też nowy peron. Wcześniej na linii dla wszystkich podróżnych zapewniono dostępność do pociągów. W 2016 roku wybudowano nowy przystanek w Chmielowie i wydłużono peron w Głogowie Małopolskim.

Od grudnia trakcją elektryczna kursują pociągi na zelektryfikowanej linii Lublin – Stalowa Wola. W 2019 roku, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do eksploatacji zelektryfikowany odcinek Węgliniec – Zgorzelec na międzynarodowej linii E 30. Elektryfikacja linii zwiększ możliwości sprawnych podróży i przewozu ładunków na sieci kolejowej. Nowe możliwości kolej wpisują się w rozwój ekologicznego transportu (Europejski Zielony Ład).

Źródło: PKP-PLK / informacja prasowa

20-01-2021

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook


lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)