– To pierwszy w historii Parlamentu Europejskiego oficjalny dokument, który mówi o konieczności budowy szlaku Via Carpathia i o potrzebie utworzenia strategii karpackiej – cieszy się z przyjętej w ubiegłym tygodniu opinii Komisji Rozwoju Regionalnego PE Tomasz Poręba. To nie jedyna dobra dla naszego regionu wiadomość z Brukseli…
Opinia w sprawie usprawnienia połączeń i poprawy dostępności infrastruktury transportowej w Europie Środkowo-Wschodniejmówi m.in. o “potrzebie wzmocnienia rozwoju korytarzy transportowych na osi Północ-Południe, jak droga Via Carpathia”, a także o wadze utworzenia strategii makroregionalnej dla Karpat, która “powinna jeszcze bardziej wzmocnić i wesprzeć rozwój i modernizację infrastruktury transportowej”.
Zapisy dotyczące zarówno Via Carpathi, jak i strategii karpackiej, zostały wprowadzone do opinii PE z inicjatywy europosła Tomasza Poręby – wiceprzewodniczącego komisji transportu PE i członka komisji rozwoju regionalnego PE.
– Kolejnym krokiem będzie raport PE na temat rozwoju sieci transportowych w Europie Środkowo-Wschodniej w kolejnych latach – mówi europoseł PiS. To właśnie Poręba ma go przygotować.
– Ta opinia, która została przegłosowana w zeszłym tygodniu na komisji rozwoju regionalnego, będzie mi bardzo pomocna podczas przygotowania tego raportu. Będę chciał te zapisy nie tylko powtórzyć, ale też jeszcze bardziej je wzmocnić – przekonuje polityk.
Fakt, iż to właśnie europoseł z Podkarpacia przygotuje ten raport jest tu bardzo istotny, bo to właśnie na podstawie informacji dostarczonych przez posła-sprawozdawcę, czyli autora raportu, członkowie komisji PE podejmują zwykle decyzje.
Na konferencji prasowej w Rzeszowie Tomasz Poręba poinformował również o zakończonych w Brukseli negocjacjach na temat tzw. IV Pakietu Kolejowego, czyli przyszłości kolei w Unii Europejskiej.
– Udało nam się odnieść spory sukces, ponieważ z tego pakietu, który został przegłosowany przez komisję PE w tamtym tygodniu, udało się wyłączyć z prywatyzacji strategiczną 400-kilometrową linię szerokiego toru LHS. Zostanie ona w polskich rękach i będzie zarządzana przez państwo polskie, a konkretnie przez spółkę LHS – mówi europoseł PiS.
Linia Hutniczo – Szerokotorowa (LHS) przebiega przez południowy-wschód i południe Polski. Liczy dokładnie 394 km. Jest najdłuższą linią szerokotorową w Polsce i najdalej wysuniętą na zachód linią szerokotorową (o prześwicie 1520 mm) w Europie.
otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.
Dodaj komentarz
Zaloguj się a:
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.