UWAGA. W ostatnim czasie internetowi oszuści coraz chętniej podszywają się pod firmy kurierskie i wysyłają SMS-y z linkiem do stron, na których należy dokonać rzekomej dopłaty do przesyłki i tym samym umożliwić im wyłudzenie środków z naszych kont bankowych.
Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” jest wspólną inicjatywą Związku Banków Polskich, Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa, banków oraz Policji.
– Oszuści są coraz bardziej kreatywni. Pamiętaj, za 500 złotych nie da się kupić czegoś, co jest warte 5000 złotych. Takich cudów nie ma. I jeżeli ktoś Ci proponuje w Internecie taką transakcję i do tego masz czas, np. tylko jeden dzień, to uważaj – możesz za chwilę paść ofiarą oszustwa! Złodziej tylko na to czeka!– ostrzega Jerzy Kryszakwe wspólnej kampanii
Wirtualna przestrzeń to szanse, ale też zagrożenia. Na każdym kroku należy zachować rozsądek i wiedzieć, jak się zachowywać w cyberprzestrzeni. Dlatego w ramach kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji” powstał cykl krótkich filmów, w których popularni artyści i prezenterzy telewizyjni opowiadają, jak w sposób świadomy, odpowiedzialny i bezpieczny korzystać z dobrodziejstw cyfrowej rzeczywistości. Twarzami tegorocznej edycji są Daria Widawska i Jerzy Kryszak.
Związek Banków Polskich, Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa, banki oraz Policja apelują:
Bądź czujny.
Nie działaj pod wpływem impulsu! Zastanów się!
Nie klikaj w linki przesłane SMS-em.
Więcej informacji o cyberbezpieczeństwie szukaj we własnym banku.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz