RZESZÓW. „Zgłoś innowacyjny pomysł ułatwiający życie mieszkańcom Rzeszowa i przedstaw swoje miasto w perspektywie przyszłości” – pod takim hasłem rzeszowscy urzędnicy zachęcają mieszkańców do „burzy mózgów”. Jakie mają więc propozycje?
Dobrepomysly.erzeszow.pl to internetowa platforma uruchomiona na zlecenie władz miasta mająca na celu ułatwienie komunikacji pomiędzy mieszkańcami a urzędnikami. To właśnie w tym miejscu rzeszowianie mogą przekazywać miastu swoje pomysły.
Jednym z najbardziej popularnych wśród Internautów projektów jest ten pod nazwą „Burza mózgów” . Pomysłów nie brakuje.
Wśród najnowszych wpisów pojawiła się sugestia dotycząca zmiany wizerunku ul. Targoweji wykonanie tam parkingu.
– Wg moich obserwacji ul. Targowa, sam targ oraz okolice są miejscem bardzo szpecącym miasto Rzeszów. Stragany powinny zostać przeniesione w najbliższym czasie na nowo budowane targowisko na przedłużeniu ulicy Rejtana. Chciałbym zwrócić uwagę, że w w/w rejonach panuje brud, a dodatkowo chaos motoryzacyjny związany z brakiem miejsc postojowych. Teren po targowisku powinien zostać przeznaczony na parking – przekonuje autor pomysłu.
Mieszkańcy zwracają także uwagę na istotę reklamy, stąd propozycja promocji miasta w spotach TV, która rozsławi miasto i przyciągnie inwestorów.
– Rzeszów w przeciągu kilku-kilkunastu lat stał się w opinii Polaków (i nie tylko) miastem bardziej znanym, niż to miało miejsce w czasach PRL. Możemy poszczycić się wieloma inwestycjami m.in.: Doliną Lotniczą, przygotowywaną SSE Rzeszów-Dworzysko, Politechniką Rzeszowską z jedynym kierunkiem pilotażu. Te kierunki należy zawrzeć w spotach telewizyjnych (krótkich, ale częstych), aby nie tylko ludzie, ale i potencjalni inwestorzy mieli okazję dowiedzieć się kilku informacji na temat naszego miasta – pisze pomysłodawca.
Wśród atutów miasta wymienia edukację na wysokim poziomie, estetykę miasta, wysokiej jakości drogi, bliskość autostrady A4 oraz międzynarodowe lotnisko.
– Dlaczego spoty TV? Są drogie, to wiem, ale trafiają do największej grupy odbiorców nie tylko w Polsce. Mam nadzieję, że UM Rzeszów poczyni starania w tej sprawie – dodaje autor.
Z kolei szpecące reklamy na ulicach, to – zdaniem rzeszowian – kulejący element miasta. Stąd propozycja ich ujednolicenia.
– Patrząc na pojawiające się reklamy w Rzeszowie, widzę duży nieład. Szczególnie w okolicy gdzie mieszkam, czyli przy ulicy Rejtana. Wpadłem na pomysł, aby Urząd Miasta zaprojektował standardowe billboardy dla wszystkich reklam (czy to elektroniczne, czy stałe). Na przykład billboard z pomarańczową ramką z logiem Rzeszowa. Ważne, by kolorystyka była taka sama dla każdej z form reklam (czy to słupy ogłoszeniowe, czy to billboardy, czy telebimy). Ewentualne już istniejące telebimy powinny zostać w takie ramki wyposażone. A forma ramek mogłaby nawiązywać do ramy obrazu czy byłyby w jakiś atrakcyjny sposób wizualnie zmodyfikowana – wyjaśnia kolejny pomysłodawca.
Urzędnicy obiecują przyjrzeć się dokładnie każdej koncepcji zamieszczonej na dobrepomysly.erzeszow.pl i w miarę możliwości wprowadzić je w życie, dlatego warto wskazać niedociągnięcia i zaproponować nowe rozwiązania.