RZESZÓW / PODKARPACIE. Od poniedziałku (25 maja br.) zaczęły działać sale obsługi klientów w oddziałach wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia, między innymi w Rzeszowie. Można już w nich m.in. potwierdzić Profil Zaufany, załatwić sprawę dotyczącą wyrobów medycznych lub uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ. Mimo otwarcia sal, nadal NFZ nadal namawia do zdalnego kontaktu ze swoim oddziałem.
Foto: screenshot / Google Street View
Sale obsługi klientów w każdym z 16 oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia zostały otwarte w poniedziałek, 25 maja. Powrót do pełnej obsługi pacjentów będzie przywracany etapami.
W pierwszym etaoie pacjenci:
Potwierdzą zlecenia na wyroby medyczne,
założą Profil Zaufany,
dobrowolnie się ubezpieczą,
otrzymają podstawowe informacje związane z działalnością NFZ.
Limit osób, które będą mogły przebywać jednocześnie na sali będzie uzależniony od liczby czynnych stanowisk. Jeśli sala ma 3 stanowiska do obsługi, wówczas maksymalnie tyle samo osób będzie mogło załatwić swoją sprawę w okienku.
Zarówno klientów i pracowników NFZ obowiązują nakazy sanitarne. Na salę zostaną wpuszczone wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos oraz zdezynfekują ręce. Stanowiska do obsługi klientów będą oddalone od siebie o minimum 2 metry. Po każdym pacjencie stanowisko, w tym przesłona chroniąca pracowników, blat biurka i długopisy będą starannie dezynfekowane.
Nad płynnością obsługi i zachowaniem obostrzeń sanitarnych będzie czuwał wyznaczony pracownik Funduszu, zawsze obecny na sali w siedzibie NFZ w Rzeszowie.
Otwarcie pozostaych podkarpackich terenowych punktów obsługi NFZ planowane jest na 8 czerwca (poniedziałek), a ich działalność będzie również ograniczona, podobnie jak w rzeszowskiej siedzibie NFZ.
Ze względów bezpieczeństwa, przed każdą salą znajdują się specjalne skrzynki, w których pacjenci będą mogli zostawić pisma, skargi i wnioski, bez konieczności wchodzenia do siedziby oddziału lub sali.
– Mimo wznowienia obsługi klientów na miejscu w oddziałach, nadal rekomendujemy kontakt telefoniczny lub e-mailowy. Każdy oddział przygotował praktyczną listę numerów telefonów i adresów e-mail, za pośrednictwem których można załatwić sprawę. Ponadto do dyspozycji są elektroniczne skrzynki podawcze ePUAP (dla posiadaczy Profilu Zaufanego, czyli elektronicznego potwierdzenia tożsamości) – informuje NFZ
Numery telefonów:
Dla Klientów w sprawach ogólnych: 17 86 04 252,
dla Klientów w sprawie wyrobów medycznych: 17 86 04 168 oraz 17 86 04 178,
dla świadczeniodawców: 17 86 04 205,
dla świadczeniodawców w sprawie aptek i leków: 17 86 04 199.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz