RZESZÓW. Będzie w sumie 6 km bus pasów. Aleje Piłsudskiego i Cieplińskiego oraz ulice: Lisa-Kuli, Dąbrowskiego, Marszałkowska – to nad nimi zastanawiają się urzędnicy miejscy.
Bus pasy mają usprawnić poruszanie się komunikacją publiczną po mieście: autobusy mają przemieszczać się sprawniej, unikać korków i na czas przyjeżdżać po pasażerów. Problem w tym, że taki kierunek myślenia może spowodować utrudnienia w ruchu indywidualnym.
Urzędnicy nie chcą na razie zdradzać informacji na temat ulic, które zostały już wskazane do zwężenia na rzecz pasów dla komunikacji zbiorowej. Wiadomo natomiast, że pojawią się, na wszystkich, albo – w optymistycznej wersji – części z przeanalizowanych głównych ciągów komunikacyjnych. Wśród nich są:
al. Piłsudskiegona odcinku od ronda Dmowskiego do ul. Targowej,
al. Cieplińskiego (odcinek południowy),
ul. Liska-Kuli,
ul. Dąbrowskiego do skrzyżowania z al. Powstańców Warszawy
ul. Marszałkowska na odcinku od ronda Dmowskiego do ronda Jana Pawła II (ul. Warszawska).
Spośród wymienionych, tylko jedna – al. Cieplińskiego – posiada trzy pasy ruchu. Pozostałe mają po dwa. Zabranie jednego z nich na rzecz pasów dla autobusów, może wpłynąć na powiększenie korków w mieście.
Kolorem zielonym oznaczono planowane bus pasy. Fot.www.transport.erzeszow.pl
O wprowadzeniu bus pasów na kolejnych – po al. Sikorskiego (2009 rok – przyp. red.) – ulicach, urzędnicy miejscy mówią od dawna. Konkretów poza ogólnym terminem wytyczenia pasów dla autobusów w dalszym ciągu nie ma.
– Bus pasy pojawią się do końca roku – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. Które ulice zostały wytypowane? – Decyzje jeszcze nie zapadły – dodaje krótko.
Podobną odpowiedź słyszymy w Miejskim Zarządzie Dróg w Rzeszowie.
Na namalowanie bus pasów miasto ma czas do końca roku, bowiem wtedy kończy się termin wprowadzenia całego systemu transportowego.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz