REKLAMA

Zła wiadomość dla rowerzystów. Na buspasach nie będzie dla nich miejsca

RZESZÓW. Miasto nie chce rowerzystów na buspasach.

Zróbmy badanie natężenia ruchu rowerzystów w centrum miasta. Tam, gdzie powstały buspasy, czyli na przykład na al. Cieplińskiego czy ul. Lisa-Kuli nie ma ścieżek rowerowych, a rowerzystów jest tam bardzo dużo. Każdy rowerzysta, który posiada prawo jazdy zgodnie z prawem musi poruszać się po ulicy – mówi Witold Walawender, radny Rozwoju Rzeszowa.

Środowisko rowerowe i mieszkańcy od dawna apelują, aby umożliwić im jazdę po buspasach.

W obecnej sytuacji, po wprowadzeniu buspasów jednoślady znalazły się w niebezpiecznej sytuacji, bowiem zgodnie z zasadami ruchu drogowego muszą poruszać się jezdnią po lewej stronie autobusów. Gdyby umożliwić im jazdę po buspasach, tak jak np. pojazdom uprzywilejowanym, czuli by się bardziej bezpieczni na drodze.

buspasy1

 

Stowarzyszenie RoweryRzeszow.pl już w ubiegłym roku, kiedy miasto ujawniło informacje o planie wprowadzenie buspasów, zareagowało wysyłając pisma do prezydenta Tadeusza Ferenca, w którym prosili o uwzględnienie ich na buspasach jako uczestników ruchu drogowego. Problemu nie ma na al. Sikorskiego, ponieważ tam wzdłuż pasa dla autobusów jest wytyczona ścieżka rowerowa.

Miasto oświadczyło już, że po nowych buspasach rowerzyści nie będą mogli jeździć.

Była analizowana taka możliwość, ale rower jest zbyt wolnym środkiem lokomocji, który jest wrażliwy na niebezpieczne sytuacje. Poruszanie się nim między autobusami byłoby zbyt niebezpieczne – mówi Marek Ustrobiński, wiceprezydent miasta Rzeszowa. – Takie rozwiązanie nie są praktykowane. Dopuszcza się poruszanie motocykli, ale nie rowerów.

Z rozwiązaniem zgadza się Andrzej Dec, przewodniczący Rady Miasta Rzeszowa, na co dzień chętnie korzystający z roweru. – Idea buspasów straciłaby wtedy sens, bo autobusy potrzebują przynajmniej jednego metra, aby wyprzedzić pojazd – argumentuje.

Miasto zapewnia, że zajmie się budową ścieżek rowerowych w centrum miasta. Obiecuje także wprowadzenie na buspasach oznakowania “1+2”, a więc dopuszczającego korzystanie z pasów przez pojazdy osobowe z przynajmniej trojgiem pasażerów.

 

27-05-2015

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook


lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)