Uwaga pasażerowie! Zmiany w rozkładzie jazdy Przewozów Regionalnych

RZESZÓW / PODKARPACIE. Przewozy Regionalne sp. z o.o. Oddział Podkarpacki  z siedzibą w Rzeszowie uprzejmie informuje, iż zarządca infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. od 15 marca 2015 r. wprowadza zmianę rozkładu jazdy pociągów pasażerskich, która będzie obowiązywać do 25 kwietnia 2015 r.

Wprowadzane zmiany wynikają z kontynuacji prac modernizacyjnych i naprawczych prowadzonych na sieci kolejowej. Zmiany dotyczą większości pociągów na terenie województwa podkarpackiego. Największe zmiany czekają podróżnych na trasie Przemyśl – Rzeszów – Tarnów.

W związku z dalszą intensyfikacją prac modernizacyjnych na linii nr 91 i koniecznością większego dostępu do linii przez wykonawcę robót w porze dziennej zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa za 2 pociągi kursujące poza szczytem przewozowym, w godzinach okołopołudniowych:
Poc. nr 39436 rel. Rzeszów (odj. 9.32) – Tarnów (odj. 11.46)
Poc. nr 39409 rel. Tarnów (odj. 12.20) – Rzeszów (przyj. 14.34)

Autobusy komunikacji zastępczej kursować będą z pominięciem przystanków Rudna Wielka i Wałki.

Z uwagi na ograniczenia techniczne w stacji Wola Rzędzińska (tylko jedna dostępna krawędź peronowa) 6 pociągów (3 w kierunku Tarnowa i 3 w kierunku Rzeszowa) nie będzie mieć postoju handlowego na tej stacji. W celu zapewnienia obsługi podróżnych wprowadzona została dodatkowa komunikacja zastępcza dowożąca i odwożąca podróżnych do stacji Wola Rzędzińska z sąsiednich stacji – Tarnów i Wałki.
Szczegóły dotyczące rozkładu jazdy autobusów dostępne są w tabelach rozkładu jazdy dla trasy Rzeszów – Tarnów.

Od 16 marca br. na wniosek Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego po kilku miesiącach przerwy zostaną przywrócone codzienne kursy pociągów na linii kolejowej nr 101 – trasa Horyniec Zdrój – Jarosław. To najważniejszy z efektów negocjacji samorządowców z powiatu lubaczowskiego z Marszałkiem Województwa Podkarpackiego.

Od 15 marca zostaną przywrócone regularne kursy szynobusów zgodnie z rozkładem jazdy:
od poniedziałku do czwartku:
– Horyniec Zdrój odj. 5.16 – Jarosław przyj. 6.45
– Jarosław odj. 15.46 – Horyniec Zdrój przyj. 17.15
w piątki:
– Horyniec Zdrój odj. 5.16 – Jarosław przyj. 6.45
– Jarosław odj. 15.46 – Horyniec Zdrój przyj. 17.15
– Horyniec Zdrój odj. 17.23 – Jarosław przyj. 18.51- Rzeszów przyj. 19.40
w niedziele:
– Rzeszów odj. 6.43 – Jarosław – przyj. 7.31 – Horyniec Zdrój przyj. 8.59
– Horyniec Zdrój odj. 15.09 – Jarosław przyj. 16.37 – Rzeszów przyj. 17.19
Dodatkowo, na wniosek samorządu wojewódzkiego, Przewozy Regionalne wprowadziły nową „Taryfę Podkarpacką”, w której ceny na niektóre połączenia obniżono nawet o 68%. Nowe ceny, które obowiązują od 1 marca są uzależnione od długości trasy. Dla przykładu z Lubaczowa do Jarosławia za bilet normalny zapłacimy  tylko 6,57 zł, ulgowy 3,22 zł.

Również od niedzieli kolejny nowy pojazd będzie obsługiwał połączenia międzywojewódzkie w relacji Rzeszów – Tarnów – Kraków.  Nowoczesny, trójczłonowy pojazdy typu „Impuls” 36 WEA serii EN 63 – 019  o wysokim standardzie podróżowania przekazany został przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego. IMPULS – czyli niskopodłogowy, elektryczny zespół trakcyjny EN63A ( typu 36WEa), to jednostka bezprzedziałowa, jednoprzestrzenna, drugiej klasy, przeznaczona w całości dla osób niepalących. Pojazd oferuje 276 miejsc w tym 156 siedzących. Zakup taboru to wynik współpracy 4 województw – podkarpackiego, świętokrzyskiego, małopolskiego i śląskiego w ramach Południowej Grupy Zakupowej. Inicjatywa ta, współfinansowana jest w 70% z Funduszu Spójności w ramach unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Nowy pojazd wyprodukowała nowosądecka firma NEWAG SA.

przewozy_regionalne_rzeszow_0034

Prędkość eksploatacyjna pociągu wynosi 160 km/h. Nowe pojazdy mają zagwarantować nam nie tylko poprawę komfortu podróżnych, ale też większy poziom bezpieczeństwa. Są energooszczędne i przyjazne dla środowiska. W nowym pojeździe znajdziemy szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych m.in.: drzwi otwierane poprzez naciśnięcie przycisku przez pasażerów z zewnątrz lub wewnątrz pojazdu, blokowane automatycznie po przekroczeniu prędkości 5km/h, klimatyzację, dynamiczną informację pasażerską (monitory, wyświetlacze i system zapowiedzi głosowych),intercom do kontaktu głosowego między pasażerem a maszynistą,  gniazdka elektryczne o napięciu 230V, WiFi, klimatyzację, monitoring, system wykrywający pożar, sprzęt nagłaśniający dla pasażerów, miejsca do przewozu  rowerów. Nowy tabor jest również w pełni przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, a środkowy człon wyposażony jest w windę ułatwiającą wsiadanie i wysiadanie osobom na wózkach. Pojazd wyposażony jest w dwa automaty biletowe, w których zakupu biletu można dokonać za pomocą karty płatniczej, w tym zbliżeniowej.

materiał nadesłany

Jeśli chcesz aby twój komentarz pojawił się natychmiast, skorzystaj z formularza Facebooka.

Napisz komentarz: