Szybko, bezpiecznie i z korzyścią dla środowiska. Kończy się przebudowa linii kolejowej z Rzeszowa do Krakowa

RZESZÓW / PODKARPACIE. Z Rzeszowa do Krakowa będzie można od grudnia dojechać w 1,5 godziny. Na nowej linii kolejowej E30 maszyny będą mogły rozpędzić się nawet do 160 km/h.

aaa

foto: archiwum Rzeszów24.pl

Kończy się rozpoczęta w 2010 roku budowa linii E30, której wykonawcą są PKP Polskie Linie Kolejowe. Jej całkowity koszt to ok. 3,5 mld złotych. Suma pokaźna, ale niezbędna do wprowadzenia na tym odcinku „zachodnich” standardów.

PKP zmodernizowało ok. 140 km torów. Dzięki temu, pociągi pasażerskie będą w stanie osiągać prędkość nawet do 160 km/h, a towarowe rozpędzą się do 120 km/h.

Inwestycja zakłada przebudowę 139 wiaduktów, estakad i mostów. Połączenia ze stolicy Podkarpacia pod Wawel usprawni również likwidacja 49 przejazdów samochodowych przez szyny oraz wzbogacenie trasy o nową sygnalizację świetlną. W parze z udogodnieniami dla maszynistów idą rzecz jasna zalety dla pasażerów – powstał dodatkowy przystanek kolejowy, a 16 przebudowano.

Nowe szyny będą bezpieczne i ograniczą hałas. Skorzystają również zwierzęta – przepusty nad torami zostały tak zaprojektowane, że każdy mieszkaniec pobliskiego lasu będzie mógł bez problemu przez nie przejść.

Na trasie Rzeszów – Kraków trwa remont czterech stacji: w Ropczycach, Sędziszowie Małopolskim, Tarnowie Mościce i Tarnowie.  Budowa miała zakończyć się jeszcze w 2015 roku, ale wykonawca nie przewidział przeszkód administracyjnych. Nowy rozkład jazdy będzie dostępny od grudnia.

Modernizacja połączenia Rzeszów – Kraków kosztuje 3,5 mld złotych. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych.

(az)

Jeśli chcesz aby twój komentarz pojawił się natychmiast, skorzystaj z formularza Facebooka.

Napisz komentarz: