REKLAMA

Lotnisko w Jasionce obsłużyło rekordową liczbę pasażerów!

RZESZÓW, JASIONKA. Ponad 772 tysiące pasażerów skorzystało w ubiegłym roku z usług Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. Podkarpackie lotnisko powtórzyło tym samym rekordowy wynik osiągnięty w 2018 roku. Udało się to głównie dzięki dynamicznemu rozwojowi połączeń do portów przesiadkowych i poszerzeniu oferty wakacyjnych lotów czarterowych.

lotnisko

Foto: materiały nadesłane

Zwiększenie przez Lufthansę liczby rejsów do Monachium do 14 tygodniowo przełożyło się na ponad 60-procentowe zwiększenie ruchu na tym kierunku. Z lotów do stolicy Bawarii w ubiegłym roku skorzystało ponad 73 tysięcy pasażerów. Czwarty rok z rzędu wzrosła liczba pasażerów udających się na letni urlop czarterami.

Ofertę wakacji z wylotem z Rzeszowa wybrało prawie 55 tysięcy pasażerów, co razem z pozostałymi lotami czarterowymi dało 25-procentowy wzrost w tym segmencie. Rok 2019 był również rekordowy jeśli chodzi o liczbę rejsów wykonanych przez samoloty LOT na trasie Rzeszów-Warszawa, z których skorzystało łącznie ponad 215 tysięcy pasażerów.

Powtórzyliśmy ubiegłoroczny rekord, a nawet odrobinę go poprawiliśmy. W tak trudnych warunkach rynkowych to wynik na miarę naszych oczekiwań – mówi Adam Hamryszczak – prezes zarządu Portu lotniczego „Rzeszów-Jasionka”.

Liderem w zakresie regularnych połączeń realizowanych z lotniska w Jasionce pozostaje irlandzki Ryanair, który w 2019 roku przewiózł prawie 400 tysięcy pasażerów, z czego około 190 tysięcy na trasie Rzeszów-Londyn. Łączna liczba wszystkich operacji lotniczych, na lotnisku Jasionka z uwzględnieniem lotów szkolnych na lotnisku Rzeszów-Jasionka w 2019 roku wyniosła prawie 19 tysięcy.

Najwięksi przewoźnicy operujący na naszym lotnisku z różnych względów zmuszeni byli do ograniczenia rozwoju siatki połączeń. Ten negatywny trend udało się zrównoważyć aktywną współpracą z Lufthansą oraz czołowymi polskimi touroperatorami. W 2020 roku chcemy kontynuować te działania, jednocześnie zabiegając o uruchomienie nowych tras w każdym z segmentów rynku lotniczego. Pozwoli nam to umocnić się na pozycji lidera w grupie lotnisk regionalnych obsługujących do miliona pasażerów.

Ważnym wydarzeniem dla rozwoju lotniska w Jasionce było otwarcie w październiku ub. r. hotelu Holiday Inn Express, należącego do globalnej sieci IHG. Zlokalizowany naprzeciw terminala pasażerskiego nowoczesny obiekt oferuje ponad 100 pokoi i świadczy wysokiej jakości usługi gastronomiczne.

W 2019 roku Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka zawarł również strategiczne umowy z LOT AMS i Polską Grupą Lotniczą dotyczące budowy na terenie lotniska kompleksu hangarów, w których powstanie największe w Europie Środkowo-Wschodniej centrum serwisowania samolotów.

Źródło: materiały nadesłane

15-01-2020

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook


lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)