REKLAMA

Remont stacji Rzeszów Główny. Modernizacja dwóch peronów na finiszu! (ZDJĘCIA)

RZESZÓW / PODKARPACIE. Kończy się pierwszy etap modernizacji stacji Rzeszów Główny. W lutym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. udostępnią podróżnym dwa nowe zadaszone perony. Cała inwestycja jest warta 205 milionów złotych.

Przechwytywanie_36

Na stacji Rzeszów Główny kończy się modernizacja dwóch peronów. Są one większe, wyższe i wygodniejsze dla pasażerów. Podróżni znajdą przy nich nowe ławki i tablice informacyjne. Perony są w pełni zadaszone – lepiej niż dotychczas chronią przed deszczem.

Osobom niewidomym i niedowidzącym łatwiej będzie się poruszać, dzięki liniom naprowadzającym i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze. W połowie lutego perony będą dostępne dla podróżnych. Do tego czasu, w obszarze stacji, specjaliści będą instalować i testować system sterowania ruchem. Dzięki nowym urządzeniom, dyżurni ruchu mogą sprawniej przygotować trasy przejazdu pociągów. Zwiększy się więc poziom bezpieczeństwa w obsłudze składów.

Inwestycja na półmetku, czas na kolejne udogodnienia dla podróżnych

Przechwytywanie2_6

Foto: PKP-PLK

W lutym, obok oddanych do użytku dwóch zmodernizowanych peronów, rozpocznie się kolejny etap przebudowy. Peron numer 3, podobnie jak dwa nowe, będzie powiększony i podwyższony. Wykonawcy pracować będą przy rozbudowywanym przejściu podziemnym. Od połowy lutego będzie już możliwe przejście nim do peronu 2, natomiast docelowo przejście połączy centrum Rzeszowa z ulicą Kochanowskiego. Nowy tunel będzie wyższy i szerszy od dotychczasowego. PLK przewidziały w nim schody ruchome i windy, co pozwoli łatwo dostać się na perony osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

Zakończenie zasadniczych prac budowlanych na stacji Rzeszów Główny planowane jest latem. Wówczas podróżni będą korzystać z wszystkich peronów i odnowionego przejścia podziemnego.

Wygodniejsze podróże z Rzeszowa Zachodniego

csm_IMG_20190607_112354_e7529bb0c9

Foto: PKP-PLK

W połowie lutego na oddanym w 2019 r przystanku Rzeszów Zachodni przy alei Wyzwolenia obok pierwszego czynny będzie także drugi peron. Takie rozwiązanie ułatwi podróże w kierunku zachodnim i północnym – w stronę Lublina i Krakowa.

W ramach projektu PLK modernizują także wiadukt kolejowy nad ulicą Batorego. Połowa obiektu jest już gotowa do przejazdu pierwszych pociągów. Drugi etap prac przy wiadukcie ruszy w lutym i potrwa do połowy roku. Zmodernizowany obiekt będzie większy i szerszy od starego. Dzięki temu pod torami będzie więcej miejsca na budowę drogi i chodników, co usprawni komunikacje drogową. Prace są tam realizowane przez miasto.

Dotychczasowym efektem inwestycji PLK w Rzeszowie są już trzy mosty nad aleją Wyzwolenia. Kierowcom służy także przebudowany przejazd kolejowo-drogowy przy ulicy Marii Konopnickiej.

Przechwytywanie3_1

Foto: PKP-PLK

Inwestycja w Rzeszowie realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 milionów złotych netto.

Źródło: PKP-PLK / materiały prasowe

31-01-2020

Udostępnij ten artykuł znajomym:




Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

Inline
Inline