REKLAMA

PODKARPACIE. Wojewoda podpisała pozwolenie na budowę odcinka S19 Podgórze-Kamień!

RZESZÓW, REGION / PODKARPACIE. W poniedziałek (2 marca br.) wojewoda podkarpacki Ewa Leniart podpisała przedostatnią (piątą z sześciu na Podkarpaciu) decyzję o zezwoleniu na budowę odcinka drogi ekspresowej S19 Podgórze – Kamień. Koszt budowy drogi to około 334 miliony złotych.

S19 Podgorze Kamien-01

Foto: GDDKiA

W realizacji znajduje się już pięć z sześciu odcinków S19 od Sokołowa Małopolskiego do granicy z województwem lubelskim. Świeżo zatwierdzona inwestycja obejmuje łącznie około 10,5 kilometra dwujezdniowej, dwupasmowej drogi z pasami awaryjnymi.

Początek odcinka S19 znajduje się przed węzłem Podgórze, który przecina trasę drogi ekspresowej z drogą wojewódzką numer 861. Następnie trasa omija kompleks leśny i na granicy trzech powiatów, to jest niżańskiego, leżajskiego i rzeszowskiego, przecina drogę powiatową numer 1084R w sąsiedztwie miejscowości Wólka Łętowska. W tym miejscu powstanie węzeł Nowy Kamień. Następnie, biegnąc w kierunku zachodnim, przecina istniejąca drogę numer 19 i tworzy węzeł Kamień, przed którym kończy się przedmiotowy odcinek.

Zakres robót obejmuje wykonanie dwujezdniowej drogi ekspresowej z pasami awaryjnymi i rezerwą miejsca na zewnątrz pod trzeci pas ruchu, z drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg. Wykonane zostaną urządzenia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i urządzenia ochrony środowiska, czyli ekrany akustyczne, urządzenia podczyszczania wód opadowych oraz przejścia dla zwierząt.

W ramach budowy powstanie pięć mostów, osiem wiaduktów (w tym pełniące również funkcję przejścia dla zwierząt dużych i średnich dołem), przejście dla zwierząt górą, pięć przepustów o funkcji ekologicznej oraz dwa węzły (Podgórze typu karo z jednym centralnym rondem, Nowy Kamień typu karo z dwoma rondami).

W realizacji, w trybie „Projektuj i buduj”, jest blisko 130-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim stanowiący fragment przyszłej Via Carpatia. Budowę podzielono na 12 odcinków, po sześć w województwie lubelskim i podkarpackim. Umowę na realizację trzech pierwszych odcinków podpisano 30 października 2017 roku, a na ostatni 21 grudnia 2018 roku dla sześciu odcinków w województwie lubelskim wydano już decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Na terenie województwa podkarpackiego w procedowaniu są jeszcze dwa wnioski o wydanie takich decyzji. Z pierwszych odcinków kierowcy powinni skorzystać w połowie 2021 roku, a z całej trasy pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim w połowie 2022 roku. Tym samym Rzeszów poprzez Lublin połączy się drogą ekspresową z Warszawą.

W Polsce szlak Via Carpatia będzie miał długość ponad 700 kilometrów i przebiegał będzie przez województwa podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Połączy, wzdłuż wschodniej granicy naszego kraju, państwa bałtyckie z południem Europy, tworząc nowy korytarz transportowy.

Źródło: GDDKiA, rzeszow.uw.gov.pl

02-03-2020

Udostępnij ten artykuł znajomym:




Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

Inline
Inline