Od środy będzie funkcjonował e-bilet. Gdzie i co trzeba zrobić, żeby go mieć?

RZESZÓW. Urzędnicy zapowiedzieli kolejną datę uruchomienia wyczekiwanego e-biletu. Ma działać od 8 lipca.

W ramach Rzeszowskiego Inteligentnego Systemu Transportowego w mieście wdrożonych ma zostać wiele udogodnień. Między innymi dzięki Systemowi Biletu Elektronicznego Komunikacji Miejskiej wprowadzona zostanie elektroniczna forma zapłaty za przejazd autobusami komunikacji miejskiej. Tym novum będzie Rzeszowska Karta Miejska, która stanie się nośnikiem elektronicznego biletu okresowego (e-bilet).

Karta będzie spersonalizowana. Będzie się znajdowało na niej imię i nazwisko posiadacza oraz zdjęcie, które będzie można zrobić na miejscu w Punkcie Obsługi Podróżnego – wyjaśnia Anna Kowalska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie.

Na karcie będą zapisane dane osobowe właściciela, informacje o przysługujących mu ulgach, m.in. o uprawnieniach do bezpłatnych przejazdów. – To duże udogodnienie dla starszych osób, które nie będą musiały nosić ze sobą legitymacji – dodaje.

 

Karty miejskie

Z jednej strony Rzeszowskiej Karty Miejskiej będą znajdowały się dane posiadacza, a  z drugiej najpiękniejsze ujęcia miasta.

 

Karta będzie wydawana od 8 lipca (środa) w Punktach Obsługi Podróżnego: przy ul. Lisa Kuli 20, ul. Grottgera 22, ul. Targowej 1, ul. Trembeckiego 3 i w galeriach handlowych (Nowy Świat i Plaza). Będzie bezpłatna. – W przypadku zgubienia karty, duplikat będzie kosztował 20 zł – mówi Kowalska.

Na kartce na razie będą zapisane tylko dane dotyczące biletów okresowych, np. semestralnych. Od września mają pełnić już swoją pełną funkcję.

Wprowadzony zostanie system tzw. portmonetki, którą będzie można doładować np. przez Internet. Po wejściu do autobusu będzie można dokonać nią zakupu biletu poprzez przyłożenie do kasownika i wybranie interesującego nas biletu jedno przejazdowego – wyjaśniają urzędnicy miejscy.

Po wejściu do autobusu obowiązkiem każdego pasażera – także tego posiadającego bilet miesięczny czy semestralny –  będzie przyłożenie karty do czytnika. Bez tego, w razie kontroli biletów, dostanie się mandat. – To tak, jakby pasażer tego biletu nie miał – słyszymy.

Kontrolerzy będą wyposażeni w czytniki, na których sprawdzą dane posiadacza oraz to, czy bilet jest jeszcze ważny.

Kontrolerzy

Kontrolerzy będą wyposażeni w czytniki.

 Personalizacja e-karty:

1. Wypełnij wniosek (TUTAJ)  lub w Punkcie Obsługi Podróżnego. Za osobę niepełnosprawną wniosek składa rodzić lub opiekun prawny.
2. Do wypełnionego wniosku dołącz aktualne zdjęcie, takie jak do dokumentu tożsamości.
3. Odbierz kartę w POP. Spersonalizowaną e-kartę należy odebrać osobiście lub przez rodzica/opiekuna prawnego. W przypadku osób, które ukończyły 16 lat dopuszcza się jej odbiór bez udziału rodzica/opiekuna prawnego, po okazaniu dokumentu tożsamości.

Warunkiem wydania spersonalizowanej Rzeszowskiej Karty Miejskiej jest wykupienie biletu okresowego.

Jeśli chcesz aby twój komentarz pojawił się natychmiast, skorzystaj z formularza Facebooka.

Napisz komentarz: