REKLAMA

Komentarze na stronie a pozycjonowanie stron

Komentarze w sieci są integralną częścią każdej strony oraz portalów społecznościowych. Dzięki nim internauci mają możliwość wyrażenia swojego zdania, zadawania pytań, czy zgłaszania problemów. Jednak sekcja komentarzy nie należy tylko do klientów/czytelników, ale również właściciela strony. Kontakt z odbiorcą przynosi same plusy, przede wszystkim zwiększa się zaufanie do firmy oraz pokazuje się, że marce zależy na tym, aby klient był zadowolony z wykonanej usługi.

Roboty Google weryfikują nie tylko publikowane treści, ale również sekcję komentarzy. Dlatego ważne jest, aby moderator strony na bieżąco sprawdzał to, co piszą inne osoby. Możliwość komentowania mają nie tylko zwykli ludzie, których celem jest podzielenie się swoją opinią, ale spamerzy zaśmiecający cały Internet. Publikują zawirusowane linki, reklamy innych firm, co wpływa na gorszą pozycję w wyszukiwarce.

W zredukowaniu tej ilości pomagają antyspamerskie rozwiązania, dzięki którym liczba niechcianych komentarzy w porównaniu z tym, co działo się kilka lat temu, zdecydowanie zmalała. Będąc właścicielem marki, która posiada swoją stronę, musimy mieć świadomość, że w sieci każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii. W przeszłości zdarzały się takie przypadki, w których konkurencja, wykorzystując nieodpowiednie narzędzia marketingowe, udostępniała w Internecie negatywne komentarze na temat innych marek. Tak ważne, dlatego jest, aby nie zostawiać witryny bez nadzoru.

W zależności od tego, jak duży zasięg ma serwis, należy ustalić częstotliwość weryfikacji komentarzy, aby nie okazało się, że po kilku dniach ktoś wykorzystał naszą nieuwagę i celowo dodał wiele nieprawdziwych treści na temat firmy. Ułatwieniem może być wybranie opcji wcześniejszej weryfikacji komentarza, zanim stanie się on widoczny dla osób odwiedzających stronę.

Dlaczego sekcja komentarzy jest tak ważna? Pomijając fakt, że dzięki temu marka buduje swoją opinię, można dowiedzieć się, jakie zalety i wady posiadają oferowane produkty czy usługi, dzięki czemu mamy szansę na usprawnienia działania firmy, a jest to istotne dla naszej pozycji w wyszukiwarce. Zlecając przykładowo pozycjonowanie stron rzeszow, gdzie jest spora konkurencja, to każdy pozytywny komentarz jest ważny. Jak zostało to już wcześniej wspomniane, m.in. roboty Google analizują stronę nie tylko pod względem artykułów, ilości słów kluczowych, wyglądu witryny, ale także tego, co można przeczytać poniżej głównej treści.

Jeśli strona będzie przepełniona spamem, podejrzanymi linkami, to algorytm zakwalifikuje portal jako niebezpieczny do przeglądania, co od razu wiąże się z brakiem jakichkolwiek szans na dobrą pozycję w wyszukiwarkach.

Udostępnienie komentowania wpisów na stronie www ma bardzo wiele plusów i mimo wymienionych zagrożeń, żadna marka nie powinna rezygnować z tego udogodnienia, które nie tylko jest dobrym miejscem do poznania opinii na temat firmy, ale także możliwością do zacieśnienia więzi pomiędzy marką a klientem.

Artykuł partnera
materiały nadesłane

03-06-2019

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook