REKLAMA

Elektryfikacja trasy kolejowej Ocice-Rzeszów

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A podpisały umowę na elektryfikację linii nr 71 Ocice – Rzeszów. Koszt inwestycji to ponad 67 milionów złotych.

IMG_8271-1200x800

Foto: rzeszow.uw.gov.pl

To kolejna umowa dotycząca elektryfikacji trasy, wcześniej podpisano 5 umów przyłączeniowych ( przyłączenia układu zasilania do sieci dystrybucji ) o łącznej wartości 50 milionów złotych. Całkowity koszt elektryfikacji linii to ponad 117 mln zł. Ponadto, na trasie Ocice – Rzeszów będzie też prowadzona inna inwestycja za 16 milionów złotych netto, tj. budowa mijanki w Majdanie Królewskim. Budowa mijanki zapewni sprawne mijanie się pociągów na tej trasie, co wpłynie na większą przepustowość tej trasy – możliwość jazdy większej ilości pociągów. Prace wykona Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej. Budowa jest finansowana z budżetu państwa.

Zadanie realizowane będzie pod nazwą „Elektryfikacja linii nr 71 Ocice – Rzeszów” i odbędzie się w ramach projektu pn.: „Prace na linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów”. Wartość zadania to 67 136 978,40 (netto) zł. Czas trwania robót: 2019 – 2021. Wykonawcą będzie PKP Energetyka. Swoim zakresem inwestycja obejmie budowę sieci trakcyjnej na ponad 60 km linii kolejowej.

Podpisanie umowy odbyło się w ramach trwającego w tym czasie w Jasionce koło Rzeszowa „Kongresu 590” w Strefie Podkarpackiej.

Uczestnikami podpisania umowy byli: poseł na Sejm RP, przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury Bogdan Rzońca, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel, wojewoda podkarpacki Ewa Leniart, marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl oraz prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ireneusz Merchel.

Umowę podpisali ze strony PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zastępca dyrektora Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Andrzej Szydło, a ze strony Wykonawcy PKP Energetyka S.A. członek Zarządu PKP Energetyka S.A Leszek Hołda.

Efekty inwestycji:

  • sprawniejsze przejazdy pociągów elektrycznych (dotychczas tylko spalinowe),
  • krótszy czas przejazdu, m.in. dzięki wyeliminowaniu konieczności zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe,
  • nowoczesny tabor elektryczny zapewni cichsze przejazdy oraz ograniczy emisję spalin,
  • lepsze warunki dla uruchomienia dobrego połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko–Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg–Stalową Wolę i Lublin,
  • wobec planowanej budowy linii kolejowej do lotniska w Jasionce, z uwzględnieniem elektryfikacji i rozwoju Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej, inwestycja zapewni spójny system komunikacyjny w regionie.

Źródło: rzeszow.uw.gov.pl

17-11-2018

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook


lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)