REKLAMA

Budowa ostatniego odcinka S19 na północ od Rzeszowa. Jest pozwolenie!

RZESZÓW / PODKARPACIE. W piątek do Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego złożony został wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla ostatniego odcinka drogi ekspresowej  S19 na północ od Rzeszowa. Obejmuje on obszar węzła Kamień do węzła Sokołów Małopolski Północ.

29196
Foto: GDDKiA

18 października przyjęto wniosek o zezwolenie na realizację ostatniego odcinka S19 na północ od Rzeszowa. Uzyskanie decyzji ZRID umożliwi Wykonawcy rozpoczęcie robót budowlanych, których zakończenie planowane jest w kwietniu 2022 r.

Odcinek S19 od węzła Kamień do węzła Sokołów Małopolski Północ zlokalizowany jest w powiecie rzeszowskim, na terenie miasta i gminy Sokołów Małopolski oraz gminy Kamień. Dostępność drogi dla użytkowników będzie zapewniona poprzez węzły drogowe Kamień i Sokołów Małopolski Północ, natomiast ruch lokalny będzie się odbywał za pomocą dodatkowych jezdni obsługujących przyległe tereny oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych (bez połączenia z drogą ekspresową).

Umowa z Wykonawcą została podpisana 21 grudnia 2018 roku. Obejmuje ona między innymi czas złożenia przez Wykonawcę w imieniu GDDKiA wniosku o wydanie decyzji ZRID w terminie 10 miesięcy od daty podpisania Umowy, czyli do 21 października 2019 roku. Oznacza to więc, że Wykonawca zrealizował w terminie umowne zapisy dotyczące realizacji budowy.

Inwestycja swym zakresem obejmuje budowę między innymi budowę:

– dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości około 8 kilometrów,

– węzłów drogowych Kamień i Sokołów Małopolski Północ,

– Miejsc Obsługi Podróżnych Górno Wschód i Górno Zachód (oba klasy I),

– Obwodu Utrzymania Drogowego na terenie węzła Sokołów Małopolski Północ,

– 10 obiektów inżynierskich (6  obiektów  nad drogą  ekspresową – wiadukty w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową, 1 przejście górne dla średnich zwierząt, 1 przejście dolne dla średnich zwierząt, 2 przepusty do celów ekologicznych),

– dodatkowe jezdnie do obsługi ruchu lokalnego,

– infrastruktury służącej ochronie środowiska (ekrany akustyczne, ekrany chroniące nietoperze, siatki wygradzające, urządzenia podczyszczające wody opadowe).

29198
Foto: GDDKiA

W Polsce szlak Via Carpatia będzie miał długość ponad 700 kilometrów i przebiegał będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Na Podkarpaciu S19 będzie miała docelowo długość około 169 kilometrów.

Źródło: GDDKiA Rzeszów

18-10-2019

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook


lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)