A ty, co chciałbyś zmienić w mieście?

RZESZÓW. „Zgłoś innowacyjny pomysł ułatwiający życie mieszkańcom Rzeszowa i przedstaw swoje miasto w perspektywie przyszłości” – pod takim hasłem rzeszowscy urzędnicy zachęcają mieszkańców do „burzy mózgów”. Jakie mają więc propozycje?

ratusz Dobrepomysly.erzeszow.pl to internetowa platforma uruchomiona na zlecenie władz miasta mająca na celu ułatwienie komunikacji pomiędzy mieszkańcami a urzędnikami. To właśnie w tym miejscu rzeszowianie mogą przekazywać miastu swoje pomysły.

Jednym z najbardziej popularnych wśród Internautów projektów jest ten pod nazwą „Burza mózgów” . Pomysłów nie brakuje.

Wśród najnowszych wpisów pojawiła się sugestia dotycząca zmiany wizerunku ul. Targowej i wykonanie tam parkingu.

Wg moich obserwacji ul. Targowa, sam targ oraz okolice są miejscem bardzo szpecącym miasto Rzeszów. Stragany powinny zostać przeniesione w najbliższym czasie na nowo budowane targowisko na przedłużeniu ulicy Rejtana.  Chciałbym zwrócić uwagę, że w w/w rejonach panuje brud, a dodatkowo chaos motoryzacyjny związany z brakiem miejsc postojowych. Teren po targowisku powinien zostać przeznaczony na parking – przekonuje autor pomysłu.

Mieszkańcy zwracają także uwagę na istotę reklamy, stąd propozycja promocji miasta w spotach TV, która rozsławi miasto i przyciągnie inwestorów.

Rzeszów w przeciągu kilku-kilkunastu lat stał się w opinii Polaków (i nie tylko) miastem bardziej znanym, niż to miało miejsce w czasach PRL. Możemy poszczycić się wieloma inwestycjami m.in.: Doliną Lotniczą, przygotowywaną SSE Rzeszów-Dworzysko, Politechniką Rzeszowską z jedynym kierunkiem pilotażu. Te kierunki należy zawrzeć w spotach telewizyjnych (krótkich, ale częstych), aby nie tylko ludzie, ale i potencjalni inwestorzy mieli okazję dowiedzieć się kilku informacji na temat naszego miasta – pisze pomysłodawca.

Wśród atutów miasta wymienia edukację na wysokim poziomie, estetykę miasta, wysokiej jakości drogi, bliskość autostrady A4 oraz międzynarodowe lotnisko.
Dlaczego spoty TV? Są drogie, to wiem, ale trafiają do największej grupy odbiorców nie tylko w Polsce. Mam nadzieję, że UM Rzeszów poczyni starania w tej sprawie – dodaje autor.

Z kolei szpecące reklamy na ulicach, to – zdaniem rzeszowian – kulejący element miasta. Stąd propozycja ich ujednolicenia.

Patrząc na pojawiające się reklamy w Rzeszowie, widzę duży nieład. Szczególnie w okolicy gdzie mieszkam, czyli przy ulicy Rejtana. Wpadłem na pomysł, aby Urząd Miasta zaprojektował standardowe billboardy dla wszystkich reklam (czy to elektroniczne, czy stałe). Na przykład billboard z pomarańczową ramką z logiem Rzeszowa. Ważne, by kolorystyka była taka sama dla każdej z form reklam (czy to słupy ogłoszeniowe, czy to billboardy, czy telebimy). Ewentualne już istniejące telebimy powinny zostać w takie ramki wyposażone. A forma ramek mogłaby nawiązywać do ramy obrazu czy byłyby w jakiś atrakcyjny sposób wizualnie zmodyfikowana – wyjaśnia kolejny pomysłodawca.

Urzędnicy obiecują przyjrzeć się dokładnie każdej koncepcji zamieszczonej na dobrepomysly.erzeszow.pl i w miarę możliwości wprowadzić je w życie, dlatego warto wskazać niedociągnięcia i zaproponować nowe rozwiązania.

Jeśli chcesz aby twój komentarz pojawił się natychmiast, skorzystaj z formularza Facebooka.

Napisz komentarz: